4 Ekim 2019 Cuma

STROBE EDGE (Manga Yorumu)


Daha önce de bahsettiğim gibi bu blogta sadece filmler ve kısmen dizilerden değil manga, webtoon veya anime gibi türler hakkında da yazacağım. Bu blogta bahsedeceğim ilk manga Strobe Edge olacak. Daha önce filmini izlemiş olmama rağmen mangasını okumayı sürekli erteliyordum. Düne kısmetmiş bir çırpıda okuyup bitirdim. 10 ciltlik manga toplamda 36 bölüm ve ekstra 6 bölümden oluşuyor. Shoujo türünde olan bu manganın mangakası aynı zamanda Ao Haru ride'nın mangakasıdır. ( Bilen bilir o manga da oldukça meşhurdur. İleride ona da değineceğim 😉 ) 

                             

Gel gelelim konusuna. Ninako henüz hayatında aşkı tatmamış ve henüz aşkın ne olduğunu dahi bilmeyen biraz saf bir liseli kızdır. Yine aynı okulun gözde çocuğu Ren ile tanışmasıyla işler değişir. Sessiz tarafının yanında aynı zamanda kibar olan Ren'i tanıdıkça ona aşık olur. Ama bir sorun vardır ki Ren'in zaten bir kız arkadaşı vardır. Ninako bu durumda bu tek taraflı aşkını sonlandıracak mıdır, yoksa her şeye razı gelip bu aşkı içinde sürdürecek midir?
                             
Öncelikle bu manganın en çok beğendiğim yanı bütün o duygusal gelişimi manganın tümüne yayıp yavaş yavaş sizi de hikayenin içine çekmesi. Konusu biraz klasik gibi gözükse de karakterler ve duyguları o kadar saf ve güzel işlenmiş ki. Aynı zamanda ana karakterler dışında yan karakterlerin hikayelerine de yeteri miktarda güzelce değinilmiş. Bu da bu mangayı daha klasik olayın sadece başrollerin üzerinde döndüğü mangalardan ayıran ve benim en beğendiğim özelliklerinden biri oldu. Yan karakterler sayesinde hikayede farklı tür ilişkiler de ele alınıyor ve her yönden aşkı tanıma fırsatı elde ediyorsunuz. Aşkın yanı sıra arkadaşlık konusu da çok güzel ele alınmış. Okurken aynı türden arkadaşlıklara sahip olma isteği uyandırıyor insanın içinde.Aynı zamanda çizimleri de oldukça güzel.

                                                   

Biraz da karakterlere değinmek istiyorum.

 Ninako; saf ve masum bir kız aslında. Çoğu mangada bu tarz karakterler biraz sıksa da Ninako öyle değil açıkcası. Çünkü çok ama çok sevimli. 1.52 boyuyla minicik bir şey zaten 🙈 Konu itibariyle aşık olduğu çocuğun bir sevgilisi olduğu gerçeği var. Ama düşünüleceği gibi sinsi bir kız değil. Aşkla ilk defa tanışmış ve bu duygularla ne yapması gerektiğini bilmiyor açıkcası. Ben bu noktada karakteri çok beğendim çünkü hiçbir yanlış hareketi ve yanlış seçimi olmadı.Son ana kadar bile. Okursanız sizler de anlayacaksınız. Gerçekten çok güzel sevdiğini düşünüyorum. Aynı zamanda tatlığı ve saflığıyla beni çokca güldürdüğü de bir gerçek. 😂

Ren;yakışıklı mı yakışıklı bir karakter. Kızlar tarafından ilgi sürekli üzerinde ve buna rağmen burnu havada biri değil ama yine de insanlar tarafından tam anlamıyla doğru anlaşılmıyor. Ren hakkında en çok beğendiğim özelliği sadakati oldu. Spoiler olarak algılanacağını sanmıyorum ama şöyle diyeyim Ninako'ya karşı bir şeyler hissetmeye başladığında bile sevgilisine verdiği söze sadık kalıp onun için elinden geleni yapıyor. Sevgilisi kendisinden yaşca büyük ve dolayısıyla Ren'in yaşına göre olgun davranışları söz konusu olsa da zamanla onun da aslında sadece yaşıtları gibi çocuksu bir genç olduğu gerçeği gün yüzüne çıkacak. Ayrıyeten Ren mangada çizimini en çok beğendiğim karakter oldu.
 
Andou; manganın ikinci erkeği diyebilirim. Kendisi Ren ile ortaokul yıllarından yakın arkadaş ama yaşadıkları bazı olaylar nedeniyle aralarında ki mesafe biraz açılmış. Açıkcası aşkı için elinden geleni yapan ikinci erkekleri hepimiz seviyoruz. İnanıyorum ki mangayı okuyan birçok kişi de Andou'yu çokca sevecek. 


                                           
Ve mangada birbirinden güzel işlenmiş yan karakterler var.Karakterlerin çizimleriyle birbirinden ayırt edilebilirliği de gayet güzel olmuş. Hepsinin kişiliği kendine has ve sanki her biri kendi başrolü olduğu mangadan fırlayıp gelmişler gibi.Mangada kötü veya sevmeyeceğimiz bir karakter yok. Ben bütün karakterleri çok sevdim. 
Özellikle en sevdiğim yan karakter Ren'in arkadaşlarından Manabu oldu. Çocuk hikayenin Esra Erol'u gibi resmen 😂 Çok enerjik ve sevimli bir karakterdi. Ekstra bölümlerden birini kendisine ayırmaları da çok hoşuma gitti. 


Uzun lafın kısası shoujo türünü sevenlerin kaçırmaması gereken bir manga olduğunu düşünüyorum. Konusu klasik gibi gözükse de böyle karakteri ve duygularını ilmek ilmek işleyen mangaları bulmak nadir. Sizlere de  minnak bir kızın ilk aşkının hikayesini okumanızı tavsiye ediyorum. Umarım sizler de hikayeyi benim kadar tatlı bulup beğenirsiniz.Şimdiden iyi okumalar 😘


(Not: Manganın aynı isimli bir de filmi mevcut. Ben manga okumayı pek sevmiyorum derseniz sizler için filmini de tavsiye ederim. Filmde Ren karakterini de benim pek bir sevdiğim Sota Fukushi canlandırıyor hehehe  )

Düşünceleriniz hakkında yorum yapmayı da unutmayın 💕

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder