24 Kasım 2019 Pazar

Kimi Ni Todoke (From Me To You) / [ Manga, Anime ve Film Yorumu ]

Merhabaaa arkadaşlarr. Ayy çok heyecanlıyım. Çünkü buralara yazmayalı çok uzun zaman oldu. Sınav haftası, projeler, ev, o, bu, şu derken çok fazla uğrayamadım. Oysa ki daha sık aralıklarla içerik paylaşmak arzusundaydım. Neyse efenim canım sağolsun 😌 Evet siz diyemeyeceğiniz için kendi kendimi telkin edeyim böyle asdfghjk Sınav haftam bitince buraları şenlemeyi hedefliyordum ve yavaştan başlayayım dedim. Bugün sizlere benim en sevdiğim Japon filmlerinden biri olan Kimi Ni Todoke'den bahsetmeye geldim. Aslında sadece filmden değil animesi ve mangasından da söz edeceğim ki izleyip okuma tercihi tamamen size kalsın. Bu film canım sıkılıp gözüme izleyecek bir şey  kestiremedikçe açıp tekrar tekrar izlediğim birkaç film arasında. Mesela bir diğeri de Our Times'tır. Ona da ilerde değinicem ayrı olarak, neyse. Hal böyleyken geçen yine canım sıkıldı işte ve izleyecek bir şey bulamadım. Bende dedim gidem Kimi Ni Todoke'mi yeniden izleyem efenim. Sonra yok yok animesini açıp izleyeyim tekrar dedim.Onu da 2 günde hatim ettikten sonra eee ben bunun mangasını henüz hiç okumadıydım dur bir de onu okuyam diyerekteeennnnn cümlenin sonunu getiremedim şuan. Neyse efenim sonuç itibariyle en son buradayım yani asdfghjkl Zaten yazmak hep aklımdaydı hazır  her şeyi baştan izleyip okuyarak yeniden sömürdüm, dedim ne bekliyorum şimdi yazayım. Aslında dürüst olmak gerekirse Japon yapımı romantik film önerisi listesi yapacaktım ama şimdilik daha boş olduğum bir vaktimi arıyorum.Neyse dediğim gibi canım sağolsun asdfghjkl O yüzden biraz daha bekleyin olur mu. Yakında güzel bir liste yapacağım.

Kimi Ni Todoke Konusu
 Sawako Kuronuma adlı kızımız özellikle saçlarından dolayı oldukça popüler olan Halka ( Japon yapımı korku filmi çok meşhurdur bilirsiniz ) filminde ki Sadako karakterine çok benzetilmektedir. (Hani şu kuyudan çıkan var ya arkadaşlar ha işte o) Bu nedenle insanlar tarafından hep yanlış anlaşılmalara maruz kalmıştır. Öyle ki kendisini gören herkes ondan korkar ve kaçar, hatta kendisinin ruhları görebildiğini ve onlarla konuşabildiğini düşünenler bile vardır. O yüzden Sawako ne kadar çabalasa da insanlarla iletişim kuramaz ve bu nedenle içine kapanık ve yalnız bir kızdır. Lise hayatına başladığı ilk gün tanıştığı ve daha sonrasında aynı sınıfta olacağı Kazehaya'nın hayatına dahil  olmasıyla yaşamı yavaş yavaş değişmeye başlar.Zamanla Ayane ve Chizuru adlı sınıf arkadaşlarıyla dost olmayı başaracak, ve başlangıçta hayranlık duyduğunu zannettiği Kazehaya'ya karşı aşk dolu hisler beslediğinin farkına varacaktır.


Konusuna değindikten sonra sırasıyla film, anime ve manga hakkında ki düşüncelerimi paylaşacağım. Buradan sonrası spoiler içerebilir o yüzden okumayabilir yahut benim gibi 'anaa spoiler mı o çooğğ severimm' diyorsanız aynen devam edebilirsiniz.

Film Yorumu
Bu film manga uyarlaması filmler arasında en beğendiğim arkadaş. Normalde manga uyarlaması filmleri izleyenler bilir. Koca mangayı sığdırıcam diye film yapmıyorlar da adeta sahneler arası geçiş turnuvası düzenliyorlar. Bütün sahneler öyle yarım yamalak oluyor ki izlerken ulan biz buradan buraya nereden geldik diyorsunuz. Belki mangasını okumadan yalnızca filmi izleyenler çok etkilenmiyor olabilir ama mangasını okuyan biri için o kadar boş geliyor ki, çünkü hiçbir şeyi hissedemiyorsunuz izlerken. Ama Kimi Ni Todoke öyle mi efenimm.  Hayırrrrr. Şöyle diyeyim animesini izledikten sonra bile filmini izlemek beni hiç rahatsız etmedi. Çünkü filmde manganın finaline kadar olan bütün konuları filme koyayım gayesine girmemişler. Konuyu en makul olacak yerinde keserek filme final yapmışlar. Hal böyle olunca da izlediğiniz şeyde adam akıllı giriş gelişme ve sonuç üçlüsü ortaya çıkıyor. Yani mangasını okumasanız da filmi gönül rahatlığıyla izleyebilirsiniz ben kefilim efenim.


Filmi çok sevmemin bir diğer nedeni de Kazehaya'yı canlandıran oyuncu Haruma Miura. Canım benimmm. ( Şimdi uzun uzun kendisine olan aşkımı anlatmayayım burada 😳 ) Kazehaya karakteri gerçekten en sevdiğim erkek shouju manga karakterlerinden biri. Başlangıçtan beri Sawako'ya karşı derin hisler beslemeye başlıyor. Utangaç, sinirli , kıskanç halleri o kadar tatlı bir karakter ki. Ve Haruma Miura Kazehaya'yı bu konuda gerçekten iyi yansıtmış. Özellikle gülüşü o kadar ferahlatıcı ki karaktere müthiş uyuyor. Sırf kendisi için bile izleyebilirsiniz filmi.Şahsen ben artık biraz öyle yapıyorum da ehehe🙈

 

Aynı şekilde Sawako'yu canlandıran kadın başrole de hakkını vermek lazım. Çünkü Sawako gerçek anlamda tuhaf iç yansımaları olan bir karakter. Sawako'nun o tuhaf hallerini iyi yansıttığını düşünüyorum ben açıkcası. Ve gerçekten çok farklı bir aurası var. 


                      
 Son olarak film hakkında sinematografisini de çok beğendiğimi belirtip şu güzel sahneyi de sizlere bırakıp animeye geçelim. 

 Anime Yorumu
Efenim animemiz iki sezondan oluşuyor. İlk sezonu 25 ikinci sezonu 12 bölüm yani totalde 37 bölüm kadar.Filmden ekstra sahneler göreceksiniz animede elbette. O yüzden filmi sevdiyseniz izlemenizi tavsiye ederim. Shoujo sevenlerin kaçırmaması gereken bir anime olduğunu düşünüyorum. Ha tabi her shouju gibi bazen karakterlere kıl kaptığınız yerler de gelmiyor değil. Ama Kazehaya az önce de dediğim gibi en sevdiğim erkek shoujo karakterlerde başı çekiyor. O kadar güzel ki duyduğu aşk. Ve karakteri okumak çok kolay. Yani başka shouho'larda ki gibi acaba seviyor mu diye düşünüp durmuyorsunuz sürekli. Kazehaya hani vardır ya sınıfınızda herkesin sevdiği, herkesle iyi anlaşan, sınıfta sohbet etmek için herkesin başında toplandığı çocuk ha işte Kazehaya o. Sawako'm da garibim tam tersi. Kimseyle iletişim kuramıyor. Ama Sawako'yu da aynı şekilde çok seviyorum ben.Çünkü Sawako öyle klasik dışlanan ve sırasında oturup kimseyle konuşmayan bir tip değil. Her seferinde elinden geldiğince insanlarla iletişim kurmaya çalışan biri.Ha yanlış anlaşılıp insanları korkutuyo orası ayrı asdfghjkl Yani öyle yerinde sayıp beklemiyor. Bu kendisine dair en sevdiğim şey. Yani evet Kazehaya'nın kendisine yakınlaşması sonucu yavaş yavaş yanlış anlaşılmalar ortadan kalkmaya başlayacak ve Sawako arkadaş edinip insan içine karışabilen biri haline gelecek ama bu sadece Kazehaya sayesinde olan bir durum değil. Sawako bu konuda cidden elinden geleni yapıyor. 

Kazehaya'nın kıskançlıkları da bir başka efenim
Neyse sonrasında Chizuru ve Ayane ile de sağlam dostluk kuracak kızımız.Yani anime aslında romantizm dışında alt konu olarak arkadaşlığı içeriyor ve bunu en iyi yansıtanlardan biri de bence. Bu 3 kızın arkadaşlığını çok seviyorum ben. Bir de bahsetmeden geçemeyeceğim Ryu karakteri var kendisine aşık olmak yüzde 200 garanti 😂 Animenin ilk sezonunu izlemek gayet zevkli, sonu da tatlı tatlı romantik sahnelerle bitiyor. Ama ikinci sezon bir başlıyor diyorsunuz ki ulan bunlara ne oluyor. Çünkü ilk sezonda aha tamam oldu ya bunlar derken bir bakmışsınız direkten dönmüş bunlar. Yani ilk sezon konunun özeti neyse odur ama ikinci sezon Sawako Salako'luk yapma be kızımdır, Kazehaya oğlum sende mi'dir, ulan sarılı sen aradan bir çekildir, ah yetti şimdi yolucam saçlarımıdır. Bir miktar kanser eder. Ama Kazehaya ve Sawako'nun bütün yanlış anlaşılmaları ve sorunları aştıktan sonra kavuştukları kısım şahanedir. Yani sonunda işte bu ya diyebiliyorsunuz. Öncesinde ne kadar kızsam da karakterlere kavuştuklarından sonra bütün yelkenlerimi suya indirmişimdir. Çünkü hiç kıyamıyorum onlara. Neyse çok uzattım ama filmden sonra gazını alamayanlara animesini de kesinlikle öneriyorum. Romantizmi komedisi duygusallığı hepsi makul oranda olan güzel bir animedir. 
Ahh en sevdiğim sahnelerden biri bu
Manga Yorumu 
Şimdi öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Eğer mangasını türkçe okumayı düşünüyorsanız önce animesini izlemeniz gerekiyor. Çünkü manganın çevirisine animenin bittiği yerden devam etmişler. Yani benim bulduğum sitelerde öyleydi. Neyse şimdi halihazırda animenin 2 sezonu mangayla birebir aynı gidiyor zaten. Gelelim bu noktadan sonra mangayı da okursanız  ekstra neler görebilirsiniz onlara. Açıkcası öyle büyük beklentileriniz varsa okuyun demem. Çünkü biraz sıkabilir sevmeyenleri. Ama Sawako Kazehaya ikilisinin ilişkisinin birkaç kırılma noktası daha atlattıktan sonra nasıl yavaş yavaş ama emin adımlarla oturduğunu göreceksiniz. Birbirlerinin ellerini bile tutmaya çekinen bu iki aptal aşığın yaşadığı gelişim beni cidden şaşırttı ve mutlu etti. Ve onları mutlu görmeyi sevdiğim için okudum mangayı açıkcası. Aynı zamanda bu manga yan karakterler ve ilişkileri bakımından da oldukça iyi işleyişe sahip. Yani bir değil birkaç çiftimiz var aslında mangada. Zevkine göre seç beğen al yani 😂 Ben Ryu seviyorum mesela. Onun hikayesi ana konu olsa yine okurdum. 

1.Kazehaya ve Sawako
2.Ryu ve Chizuru
3.Yano ve Pin

Filmi ve animesini defalarca okusam da mangasını okumak yeni nasip oldu açıkcası. Ve Sawako'nun zamanla ne kadar gelişip değiştiğini mangayı okuduktan sonra fark ettim. Bütün arkadaşları, sevgilisi ve ailesiyle evde yılbaşını güle eğlene kutladıkları zaman eskiden yalnız başına sırada oturduğu halini hatırladığı bir sahne vardı. İşte orada cidden duygulandım. Vay be Sawako'm nerelerden nerelere geldin be dedim içimden yalan yok. Birbirlerine açılmaları neredeyse bir yıl, sevgili olduktan sonra ilk öpüşmeleri neredeyse 6 ay süren çiftimizin mercimek sevdiklerini görecek kadar çok gelişiyor çiftimiz ki bunu ben bile beklemiyordum 😳 Teşekkürler mangaka. Yani mangada sizi öyle aşırı meraklandıracak bir konu devamı yok ama bütün karakterlerin zamanla değişim ve gelişimlerini görmeyi istiyorsanız okumanızı tavsiye ediyorum. 

Gerçekten beklemiyordum bana bile sürpriz oldu 😏

Bu kadar uzun bir yazı yazıp aslında hiçbir şey yazmamış gibi hissediyorum nedense. Çok fazla konuşulacak konu var diye üstün körü geçtim biraz ki o hali bile bu yani asdfghjkl Umarım okurken sıkılmazsınız. Özetle en azından manga veya anime sevmeyenlere filmi izlemelerini tavsiye ediyorum. Romantik film seviyorsanız kaçırmayın. Ve lütfen izledikten sonra yorumlarını eksik etmeyin. Şimdiden hepinize teşekkür ediyorum. Yakında yeni yazılarla görüşmek dileğiyle.

Ayy durun durun son olarak sizlere aşkım canım bebeğim Haruma'mın şu mükemmel gülüşünü bırakayım 😍😇 Bakalım Haruma Sevenler Derneğime katılmak isteyen olacak mı? Şimdilik bildiğim tek üye benim. Beklerim 😂😘

Şu gülüşe bakın hele hele 😍😭
                           

2 yorum:

  1. Okumak çok keyifliydi güzel bir yazı olmuş🤩.Çevirisi olan tüm romantik Japon filmleri izlemiş biri olarak yeni yeni anime izlemeye ve manga okumaya başladım .Animesini izleyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim zaman okuduğunuz için 😍 Bende sizin gibi çevirisi olan tüm romantik Japon filmlerini izledim ki bir liste yapacağım yakında ona da bir göz atarsınız 🙏💕 Manga ve anime önerileri de yapacağım yine zamanla. Umarım animesini de izleyip seversiniz 🤭

      Sil