29 Kasım 2019 Cuma

Shoujo Manga Önerileri


Toplaşın millet güzel bir liste ile karşınıza geldim. Dizi, film izlemekten sıkıldıysanız ve kendinize yeni bir mecra arıyorsanız şöyle yanaşın bakem. Okumaktan çokca zevk aldığım shoujo mangalardan en sevdiklerimi sizlerle de paylaşmak istiyorum. Lafı çok uzatmayacağım hadi başlayalım. Ha bu arada belli olmaz yazarken gaza gelip spoiler içerebilen bilgiler vermiş olabilirim, sonradan beddua yemeden belirteyim de günah benden çıksın asdfghjkl 
(Not: Shoujo; daha çok genç kız kesimine hitap eden manga türü olarak bilinir) 


Black Bird 

Tür: Dram, Romantizm, Komedi, Fantazi, Shoujo, Gizem, Doğaüstü
Durumu: Tamamlandı (72+ ekstra bölüm)
Animesi: Yok
Konusu: Dünya gizemli 'şeylerle' doludur fakat yaşam barış içinde devam etmektedir ve Misao dışında hiç kimse onları görmemektedir. Harada Misao özel bir gücü olduğundan bu 'şeyleri' gördüğünü kimseye söylemez ve lise hayatına normal akışında devam etmeye çalışan bir kızdır. Arkadaşlarının erkek arkadaşları olmasına kıskançlık duymasına rağmen, küçükken tanıştığı ve onunla aynı güce sahip, rüyalarına giren o çocukla karşılaşacağı zamanın hayalleriyle yaşar. Misao'nun yaşamı birdenbire sayısız yaratıkların saldırısından sonra değişir ve onu kurtaran eski dostu ve ilk aşkı Kyo Usui'nin sakladığı sır nedir? Misao yaşamına kaldığı yerden devam edebilecek midir?

Misao temsili biz



Yorumum: Ahh ahh bu mangayı nasıl tarif etmeliyim bilmiyorum. Okuduktan sonra etkisinden bir müddet çıkamadığım ve unutamayacağım nadir mangalardan biri.  Başlangıçta sadece komedi ve romantizmin iyi olduğu, sapık oğlan ile ona yüz vermeyen kızımızın okuması zevk veren tatlı aşk hikayesi konulu, klasik shoujo mangalardan olduğunu düşünebilirsiniz. Ki zaten başlangıçta da öyle ilerliyor. Doğaüstü içerikli bir konu, kalbinizi çarptıracak sevimli bir aşk hikayesi. Ama okudukça zamanla bu aşkın derinliğini daha çok hissediyorsunuz. Kyo'nun duyduğu aşkın boyutu o kadar büyük ki bu boyutta ki bir sevgi gerçekte korkutucu olmuyor da değil. Bu derin duygu manganın sonlarına doğru giderek sizi de sarmaya başlıyor. Güle eğlene,kalbim hoplaya hoplaya arada da aksiyonlu olaylarla heyecanlanarak okumaya devam ederken, sonlara doğru bu kadar etkileneceğimi ve üzüleceğimi hiç düşünmüyordum açıkcası. Böyle söyleyince sonunun kötü bittiğini falan da sanmayın aslında mutlu bir sonu olduğunu söyleyebilirim. Ama karakterlerin yaşadıkları, ve onlarda bıraktığı izler özellikle sapık Kyo'mda ki değişiklik beni bir miktar hüzünlendirdi. Daha fazla detaya girmek istemiyorum bu kısımda. Ama şunu garanti edebilirim gerçekten çok beğeneceğiniz ve okurken çok eğleneceğiniz bir manga. Öncelikle mangada ki bütün karakterlere ve yine çizimlerine bayılmamak mümkün değil. Komedisi oldukça iyi. Kyo Usui isminden de mütefellit Usui olduğundan (kaichou wa maid sama bilenler ne dediğimi anlayacaktır)  tatlı, sapık, komik, sevdiği kızla uğraşmayı seven, aynı zamanda da havalı bir karakter. Neden benim böyle Kyo'm yok diye ağlamanıza sebep olacak. Mesela benim gibi 🙈 Misao da yine sevimli ve eğlenceli bir kız. Yine çok havalı yan karakter mevcut ve aynı zamanda çok sevimli yan karakterler de mevcut. Kötü karakterler bilem yakışıklı öyle yani.Çizimlerini görünce kyaaa diye gözlerimden kalpler kışfırttığım sevimli minnaklar var mangada. Neyse efenim nasıl özetlesem bilmiyorum ama Twilight'dan bin kat daha iyi bir hikayesi olduğunu söyleyebilirim asdfghjkl Ve şunu da belirtmeliyim shoujo manga dalında Shougukan Manga Ödülü ( Japonya'nın en prestijli ödülü) sahibi bir manga bu. Zaten okuduktan sonra neden ödül almayı hak ettiğini de anlayacaksınız. 

Dengeki Daisy

Tür: Drama, Romantizm, Aksiyon, Okul Hayatı, Gizem, Shoujo, Yaşamdan Kesitler
Durumu: Tamamlandı (75+ ekstra bölüm)
Animesi: Yok
Konusu: Ailesinden geriye kalan son kişi olan abisinin Teru'ya ölmeden önce bıraktığı tek şey sıkıntıda ya da kendini yalnız hissettiğinde 'Daisy'e ulaşabileceği bir cep telefonudur. Abisinin ölümünün üzerinden yıllar geçmiştir ve artık Daisy ile arasında kopmaz bir bağ vardır. Teru'nun ne zaman başı sıkışsa Daisy yardımına koşmaktadır ama Teru Daisy'nin ne sesini ne de neye benzediğini bilmektedir. Teru bir gün yanlışlıkla okulun camını kırar ve ödeyecek parası olmadığı için kimsenin görmediğini düşünüp olay yerinden uzaklaşır ama aslında gören biri vardır. O günden sonra Teru kırdığı camın parasını ödemek için kendisini gören okul hademesi Kurosaki'nin kölesi olmuştur.

Kel kal Kurosaki emi


Yorumum: Eğer konusu iyi bir şekilde senaryolaştırıp, iyi de bir cast seçimi ve yönetmenle beyaz perdeye aktarılsa ortaya şahane bir film çıkabileceğine inandığım manga. Bu Japonlar da bir alem ha, öyle eften püften mangalara bile live action çekiyonuz da Dengeki Daisy'e niye üvey evlat muamelesi yapıyorsunuz. Eyyy Japonya duy sesimiiii ( Japonya: Tmm ) Neyse gelelim mangamıza. Okurken çok ama çok güldüğüm, gülerken düşündüğüm, yer yer ise duygulandığım, sarıya boyanmış saçları ve ağzında sigarasıyla okul hademe kıyafetleri içinde bile havalı gözüken Kurosaki karakterine yandığım için kalbimde ayrı bir yeri var bende bu manganın. Bazı manga karakteri vardır ya çok ikoniktirler ha işte Kurosaki de onlardan biridir benim için. Havalıdır, yakışıklıdır, zeki mi zekidir, gelse bir de beni korusa ki diyeceğiniz türden bir şeydir. Klasiklikten sıyrılmış bir karaktertir aslında. Ve ayrıca Teru ise benim okuduğum mangaların içindeki en akıllı ve en komik kadın başrol karakter olabilir. Biliyorsunuz genelde shoujo mangalarda ki kadın başrol karakterler azıcık salak demiyoruuuzz da işte saf oluyorlar. Ama Teru'nun bazı kritik olaylarda öyle hamleleri var ki 'anaaa bu kız zeki valla' dedirtiyor cidden. Ve Kurosaki'ye habire 'kel kal Kurosaki' demesi de bir alemdir asdfghjkl Romantizm ve komedinin yanısıra, içinde hackerlar var, düşmanlar var, sırlar var, olaylarrr olaylaarr var. O yüzden başından sonuna kadar aksiyonu ve heyecanı yüksek bir manga. Meraklandırıcı bir şekilde ilerlediği için sürükleyiciliği yerindedir. Ve not etmeliyim başrol erkek ile kız arasında yaş farkı büyük yanlış hatırlamıyorsam 8 yaş kadar vardı ama gözünüzü korkutmasın inanın o kadar takılmıyorsunuz okurken bu kısma. Neyse özetle sarı saçlarından sen suçlusun Kurosaki diyor ve Kurosaki kel kalacak mı kalmayacak mı öğrenmek istiyorsanız haydin okumaya diyorum😂

Bokura Ga Ita

Tür: Drama, Romantizm, Komedi, Okul, Shoujo 
Durumu: Tamamlandı (70 bölüm)
Animesi: Var
Konusu: Nanami Takahashi lise ilk yılına başlamıştır ve kısa sürede arkadaş edinmek isteyen bir kızdır. Okulun popüler erkeği Motaharu Yano ile ilk karşılaşmalarında ondan hoşlanmamıştır ancak zaman içinde kendini Yano'ya aşık bulur.Ya Yano?.. Geçmişi buna izin verecek midir?

Ahh ya, şundan güzel sevgi sözcüğü mü olur


Yorumum: Yine shoujo manga dalında Shougukan Manga Ödülü'nü kazanmış bir manga daha.Ve yine sizi etkileyip etkisinden bir süre çıkamamanıza neden olacak türden bir konu. Aslında bu manganın ilk önce animesini izlemiştim. Güzel olsa da animesinden pek etkilendiğimi hatırlamıyorum. Taa ki mangasını okuyup asıl hikayenin animenin bittiği yerden sonra başladığını anlayana kadar. Böyle okurken hissedeceğiniz sevgi,eğlence,kızgınlık,üzüntü gibi duyguları ilmek ilmek işleyen mangaları bir ayrı seviyorum ama açıkcası böylelerini bulmak da pek kolay olmuyor. Yano belki de hem kızıp hem de hiç kıyamadığım nadir manga karakterlerinden biridir. Nasıl kararlar verirse versin üzülmeden edemiyorum bir türlü kendisine. Aynı şekilde Nana karakterine de bazen kıl olsamda yine de hak vermediğim olmuyor değil. Belki de bu durum karakterlerle çok fazla empati kurduğum için olmuş olabilir. Ben olsaydım ne yapardım, ben olsaydım nasıl hissederdim.. O kadar çok düşündüm ki bunları okurken. İşte o zaman anlıyorsunuz neden ödüllü bir manga olduğunu. Sizi duygusal anlamda tamamen içine çekiyor. Ve ikinci erkek karakteri en iyi olan mangalardan biri olduğunu da belirtmek isterim. Gerçekten çok sağlam ve tabiri caizse adamın dibi bir karakter. Ha bu arada çizimlerini başlangıçta hiç sevmediğimi de söyleyeyim. Ama zamanla düzeliyor merak etmeyin. Zaten konusuna daldıkça çizimleri umursamamaya başlıyorsunuz bir müddetten sonra. Dramı yoğun bir mangadır ama çok dram sevmeyen bende bile tekrar tekrar okuma isteği uyandıran türden bir mangadır. Bu arada filmi de mevcuttur. Ben izlemedim ama belki siz izlemek istersiniz.


Strobe Edge

Tür: Komedi, Romantizm, Shoujo, Drama, Okul Hayatı, Hayattan Kesitler
Durumu: Tamamlandı (36+ ekstra bölüm)
Animesi: Yok
Konusu: Hayatında daha önce aşkı tatmamış olan Ninako, okulun gözde erkeklerinden olan, sessiz ama kibar Ren'i tanıdıkça, gerçek aşkın ne olduğunu görmeye başlar. Fakat Ren'in zaten uzun zamandır bir ilişkisi vardır.Her şeye rağmen Ninako, bu tek taraflı aşkın tüm acılarına katlanmaya razı mı olacaktır, yoksa diğer kızlar gibi ilk engelde vazgeçmeyi mi seçecektir? Ayrıca, bu aşk gerçekten tek taraflı mıdır? Yoksa, Ren'in kalbinde ufak kıvılcımlanmalar mı başlayacaktır?

Ren diye ağlamama şu kadarcık kaldı


Yorumum: Bu mangayı minnak bir kızın (1.52 kadar falan asdfghjk) ilk aşk ile imtihanı olarak yorumlamayı çok seviyorum ben 🙈 Konusu itibariyle kafalarda soru işaretleri bırakabilir. Kız için 'ne yani sevgilisi olan oğlana mı yürüyor', erkek için 'ne yani sevgilisi varken başka kızlara mı bakıyor' diye düşünseniz de öyle değil arkadaşlar. Bu mangada işlenen aşk öyle sanılacağı gibi sinsi veya aldatıcı türden değil. Hatta aksine oldukça masum. Ren havalı ve popüler liseli başrol karakterler içinden en sevdiğimden biri, çünkü burnu havada olmayıp kibar olan bir karakter. Ve Ninako da sevimli mi sevimli karakter. Bu manganın özellikle çizimlerini çok beğeniyorum. Yan karakterleri çizimsel olarak birbirinden ayırt etmesi kolay ve hikayede yan karakterlere ayrılan kısımların oranı da hikayeye zenginlik katıyor bana göre. 36 bölüm bir şey zaten bir çırpıda okursunuz. Bu manga hakkında daha detaylı bir yazım olduğu için kısa kesiyorum ve okumanızı tavsiye ediyorum. Tık tık -> https://sungerindramadunyasi.blogspot.com/2019/10/strobe-edge-manga-yorumu.html Bu arada buraya da not düşeyim. Animesi mevcut olmasa da filmi mevcuttur. İzlemek istersiniz belki.

Akatsuki No Yona

Tür: Aksiyon, Macera, Komedi, Romantizm, Fantastik, Tarihi, Özel Güçler, Shoujo 
Durumu: Devam ediyor (+182 bölüm)
Animesi: Var
Konusu: Krallığın tek prensesi olan Yona, bir prensesin sahip olduğu rahat ve kaygısız bir hayat yaşamaktadır. Herhangi birinin sahip olamayacağı, en iyi giyim ve kozmetiğe, en güzel tatlılara, sevgi dolu bir imparator olan babaya ve en yakışıklı kuzeni Soo-won'a sahiptir. Ancak, koruması olan Son Hak'ın çok sinir bozucu biri olmamasını ve saçlarının bu kadar kızıl olmamasını dilerdi. Fakat neredeyse kusursuz olan dünyası sevdiği adam Soo-won'un, babasını öldürmesiyle birlikte paramparça  olur ve böylelikle Soo-won'un tahta çıkma yolu açılır. Son Hak, Yona ile birlikte kaçıp kurtulur ve o günden itibaren kaçak bir hayat sürdürürler. 

Kaç bölüm bekledik ahhhh

Yorumum: Shoujo manga olsa bile fantastik tür seven kadın erkek herkesin gönül rahatlığıyla okuyabileceği bir manga olduğunu söyleyebilirim. Denedim onayladım arkadaşlar bunu. Şöyle ki animesini, büyük ikna etme çabalarıyla abime izlettirip ve sonunda da nasıldı sorusuna 'iyi fena değildi' cevabını almayı başarmış biriyim bugüne bugün. Hatta izlerken oldukça da gülüp eğlendi. Akatsuki no Yona için, eli sıcak sudan soğuk suya girmeyen şımarık bir prensesin yaşadığı ihanet sonrası nasıl güçlü bir karaktere dönüşeceğinin hikayesi desek yeri olur. Başrol olarak bir kadın karakter, hatta güçlü bir kadın karakter görebilmek sık rastlanan bir durum değil. Özellikle shoujo mangalarda kadın karakterlerin hep biraz pasif, güçsüz ve kendini koruyamayan kişiler olarak yazıldığını dikkate alırsak. Ve 'bunlar sadece çizim bu karakterler gerçek değil, sakın aşık olma,aşık olma, aşık olma' diye kendinizi telkin etseniz bile 'haydee yine başlıyoruz' diyerek aşık olacağınız bir karakterimiz mevcut. Bknz: Son Hak. Hem delicesine güçlü, hem aşırı dürüst ve sadık, hem çocukluk arkadaşı, hem de aşık bir koruma. Tarif ederken bile aşık oldum iyi mi. Ve konuya fantastik öğeler katan ejderhalarımız var mangada. Ejderha dememe bakmayın daş gibi oğlanlar işte 😏 Her birinin farklı bir hikayesi olması da mangayı güzel kılan şeylerden biri. Hepsi de bir güzel çizilmiş ki hayran kalacaksınız benden demesi. Mangamızın aksiyonu yüksek, yer yer heyecanlanıyorsunuz, yer yer hikayenin derinliğine dalıyorsunuz, yer yer kafanız karışıyor. Hikayesi oldukça derin ve ince yazılmış. Ters köşe ve şaşırtmalar aklınızı karıştırıyor.Sürekli bir şeyleri anlamaya ve çözümlemeye çalışıyorsunuz. Açıkcası sonundan neler olacak acayip merak ediyorum. Ve animesi de oldukça güzel çizilmiş izlemenizi tavsiye ederim. (Şuraya hala ikinci sezon bekleyen bir Sünger çizelim mesela) Özetle okuyup da beğenmeme ihtimalinizin olmadığını düşünüyorum. Hatta ve hatta o kadar beğeneceksiniz ki benzer manga arayışlarına gireceksiniz. Nereden mi biliyorum. Kendimden asdfghjkl


Kyo no Kira Kun

Tür: Drama, Shoujo, Romantizn, Okul, Hayattan Kesitler, Trajedi
Durumu: Tamamlandı (34 bölüm)
Animesi: Var
Konusu: 365 gün, sana bakarken ışıltılı ve hayal kırıklıkları vardı. Komşu olmalarına rağmen, Nino ve Kira daha önce hiç birbirleriyle konuşmamışlardı.. Fakar Nino, Kira'nın sırrını öğrenince hayatı değişti ve her bir gün daha ilginç hale gelmeye başladı. Aralarındaki bağ onları cennete yakın bir aşka götürecekti.

Oooo kiss sahnesi mi o


Yorumum: Aslında konusu itibariyle içinde en net dram barındıran manga bu. Çünkü başrol erkek karakter hasta ve bir yıl kadar bir ömrü var. 'Eee dur ya niye spoiler veriyosun şimdi' dediğinizi duyar gibiyim,ama durun kulaklarımı çınlatmayın çünkü zaten ilk bölümden belli bu kadarı valla 😅 Ama okurken o kadar da drama bağlamıyorsunuz. Ya da ben bağlamadım bilmiyorum. Ama Kira karakteri her ağladığında içim gitmedi değil. Şimdi burada komşu olsalar bile hiç birbirleriyle konuşmamış iki başrolümüz var.Bir tarafta yakışıklı, popüler, serseri ve hasta olan Kira, diğer tarafta tuhaf, saçlarıyla daima yüzünü kapatan, omzunda sürekli bir kuş olan, zamanında zorbalık görmüş ve kendini içine kapatmış bir kız olan Nino var. Bu arada Nino'nun omzunda taşıdığı ve herkesin sahte olduğunu düşündüğü kuşun adı Sensei ve aslında gerçek, hatta konuşabilen bir kuş. Açıkcası manganın yıldız karakteri olur kendisi hehehe.(Hepimiz Sensei'nin askerleriyiz) Şimdi bu iki karakteri bir araya getiren yegane şey Kira'nın hastalığı elbette. Buradan sonrası az çok tahmin edilebilir gelse de okuması oldukça zevkli bir mangaydı benim için. Sonunda üzülecek miyim tedirginliğiyle okudum ve bitince düşündüğümden daha çok üzüldüm. Ama neden üzüldüm, neye üzüldüm! Yoksa Kira ölüyor mu? Belki de ölmüyordur ama ölmüş de olabilir. Neyse okuyunca öğrenirsiniz arkadaşlar benden bu kadar 🙈 Bu arada yine belirteyim filmi de mevcuttur. İzlemek isteyeniniz olabilir.

Last Game

Tür: Komedi, Drama, Romantizm, Okul, Shoujo
Durumu: Tamamlandı (56 bölüm)
Animesi: Yok
Konusu: 'Yanagi Hisato', zengin ve zeki bir çocuk olmasıyla birlikte tüm kızlar etrafında toplanan yakışıklı bir çocuktur. Her sınavda sürekli 1.sıradadır. İlkokuldayken bir gün sınıfına 'Kujou Mikoto' isimli bir kız öğrencisi gelir. Kujou; sessiz, sakin ve kendine bakmayan bir kızdır. Ancak yine de tüm sosyal etkinliklerde ve sınavlarda Yanagi'yi geçerek sınıf 1.si olur. Bu duruma çok sinirlenen Yanagi, hayat amacını 'Kujou'yu yeneceğim!' olarak belirler. Üniversite yıllarının başlarında bir gün Kujou ve Yanagi gelişen olaylar sonucunda köprüde karşılaşırlar ve Yanagi ona Son Oyunlarının teklifini sunar. Kazanırsa..
Bakalım Yanagi amacına ulaşabilecek mi? Yoksa sert kayaya mı çarpacak?

Laflara bakar mısınız hımmm



Yorumum: Önerdiklerim arasında konu olarak en basit ve sıradanı bu olsa da yine en sevimlisi de bu manga. Bu mangayı sevmemin yegane nedenlerinden biri hikayenin daha çok erkeğin perspektifinden yansıtılmış olması. Onun o tatlı ikilemleri, inkar etmeye çalışsa da kızımıza deli divane aşık oluşunu okumak o kadar zevkli ki.Ha işin bir de diğer tarafı var, oğlumuz kabul etmek istemese de aşık ve bunun farkında ama kızımız aşık olsa bile farkında değil. Bazı benzerlikler itibariyle bir miktar Kimi Ni Todoke ve Special A mangalarının karışımı gibi bir manga olduğunu söyleyebilirim. Mesela oğlan deli gibi aşıkken kızın bir türlü  anlamaması konusunda Kujou da Sawako'dan geri kalır değil. Hatta daha beter diyebilirim. Size yegane tavsiyem 'ayy ne zaman birlikte olacak bunlar' diye her bölüm beklentiye girmeden okuyun çünkü bayağı vakit alıyor, bunu bilerek okursanız belkim daha az saç baş yolarsınız diye düşünüyorum asdfghjkl Ve zengin oğlan fakir kız olup bunun arkadaşlıklarına hiçbir engeli olmayıp, daha çok rakip gibi hissettiklerinden mütevellit de Special A'yı andırıyor. Dediğim  gibi Yanagi zengin aile çocuğu, her şeyde birinci. Daha sonra fakir ve sıradan Kujo beliriyor hayatında ve bunu her alanda 2.konumuna düşürüyor. Kızı kendine rakip olarak görüp yenmek için sözde tuzaklar kursa da hep ağa kendi yakalanıyor. Kurduğu bu tuzak ise aşk. Ve daha sonra kızıma gerçek duygularını fark etmesini sağlarsa kazanacağına dair son bir oyun teklifinde bulunuyor. Oldukça sevimli, tatlı bir manga olduğunu yinelemekte fayda var. O nedenle okumanızı tavsiye ediyorum.Manganın tek sorunu ne biliyor musunuz? Yan karakterlerinin her birinin kızın da oğlanın da birbirlerini sevdiklerini bilmelerine rağmen çıkıp da birine 'o da seni seviyor abi seviyorsan git konuş bence' dememesi. Bu da mangakanın bize bir oyunu diye düşünüyorum. Bu sabır testini geçebilen sonunda mutlu sona ulaşıyor 🙈



Oldukça uzun bir yazının daha sonuna gelmiş bulunmaktayım. Ay abartmıyorum şuan hepsini açıp tekrar okuma isteği doğdu içimde yazarken. Umarım sabırla okumuşsunuzdur. Ne zaman bir şey okuyacak,izleyecek olsam bu tarz öneri listelerinin bana hep faydası dokunmuştur. Artık kendim de bu tarz listeler yaptığım için mutluyum. Umarım benim de sizlere böylelikle bir faydam dokunur. Çok fazla shoujo manga var ama içlerinden iyisini yada zevke uygununu bulmak pek kolay değil çünkü.


Bu arada önereceğim tüm shoujo mangalar bunlarla sınırlı değil. Bu henüz başlangıç. Tavsiye edeceğim devam niteliğinde listeler de olacak.Bu nedenle sizlerinde önereceğiniz mangalar varsa lütfen yorum olarak belirtin. Bir de eğer bu mangalardan okursanız beğenip beğenmediğinizi de yazarsanız sevinirim.Başka yazılarda görüşene dek sağlıcakla kalın 💕

(Not: Blog veya yazılarım hakkında herhangi bir düşünce veya tavsiyeniz varsa lütfen çekinmeden belirtin. Henüz yeni olduğum için severek dikkate alacağım. Yorumlarınız o yüzden benim için çok önemli )

3 yorum:

  1. Şunu söylemeliyim ki çok güzel bir yorumcusun bu mangaların hepsini okumama rağmen yorumlarını hepsini okudum aşırı eylenceliydi ve manga zevklerinede bayıldim

    YanıtlaSil
  2. Zevkine güveniyorum ve ilk animeden başlıyorum . Hayatında her şey yoluna girer umarım. Unutma ki en karanlık gece bile eninde sonunda şafağa yenilir.

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık tam aradığım liste o kadar mükemmel yorumlamışsın ki hangisini okusam bilemiyorum

    YanıtlaSil