5 Aralık 2019 Perşembe

Flipped (İlk Aşk) / 2010

Havaların giderek soğumaya başladı değil mi millet 🙋 Bu yıl kış bir türlü gelmek bilmemişti derken aniden karlı,yağmurlu günler kapımızı çaldı. Böyle bir günde yapılacak en güzel şey benim için film izlemektir. Hırkamı, patiğimi giyip şöyle kahvemi/çayımı, çerezimi alıp tatlı mı tatlı bir film izlemek kadar zevk aldığım çok az şey var. Hayal etsenize cayır cayır yanan sobanın yahut kalorifer peteğinin dibindesiniz, daha gündüz olmasına rağmen odada havanın grimsiliğinin loşluğu var,dışarıdan rüzgar ve yağmur seslerinin geldiğini duyuyorsunuz..Sonra efenim neden kış mevsimini seviyorum. Sevilmez mi ya 🙈 Sonuç olarak hava tam da tarif ettiğim gibiyken size izleyeceğiniz tatlı mı tatlı filmi getirdim. 


Bizimkilerin yabancı filmlerin isimlerini doğrudan çevirmek yerine, izleyip içeriğine uygun kendilerince bir isim koymaları olayına  hastayım. (Bknz: Sweet November/Kasımda Aşk Başkadır gibi gibi) Bu filmimiz de İlk Aşk olarak çevrilmiş. Buradan da anlayacağınız üzere tatlı mı tatlı bir ilk aşk konulu bir film bu bahsettiğim. 


Hikayemiz meşhur 'dünyada gördüğüm en güzel gözler seninkiler, evlencem ben seninlen' repliğinin Amerikan versiyonu desem yeridir. Film 60'lı yıllar civarında geçen, ve o zamanlar çocuk olan Julie ve Bryce'ın ilişkisini konu almakta. Julie kızımız mahallelerine yeni taşınmış Bryce adlı oğlandan 'ahan gaymak gibi oğlan geldi ehehehe' diyerek gördüğü gibi etkilenmiştir. Nesinden etkilendi derseniz, dedim ya 'gözlerinden' asdfghjk Ama oğlumuz bir miktar utangaç haliyle 'bu gız şimdi nerden çıktı ey Allah'ım ya' modunda . Hal böyle olunca oğlumuz habire kaçmaya, kızımız da kaçan kovalanır balım diyerek kovalamaya başlar. Böyle böyle 6 yıl geçer. Artık ergenlik çağına gelmiş çocuklarımızın ilişkisi bir iyi bir kötü ilerlese de aralarında ki bağ hiç kaybolmaz. 


Filmin en sevdiğim yanı hikayenin karakterlerin ağzından anlatılması, daha da bir sevdiğim yanı ise olayların hem kız hem erkeğin gözünden ayrı ayrı anlatılması. Yani bir oğlumuz anlatıyor bir kızımız. Ben bu tarz filmleri çok ama çok seviyorum. Bu film için olaylara her iki taraftan da bakarak neden ve nasıl öyle davrandıklarını ve duygusal değişikliklerini birinci elden fark etmenizi sağlıyor. Aynı zamanda filmde farklı aile yapılarına da göz atacağınız detaylar mevcut. 


Bu film benim izlediğim en masum, en tatlı, en romantik filmlerden biri.Böyle değişik bir huzur hissettiriyor izlerken. Sizi de çocukluğunuza, o ilk hoşlandığınız kişiye dair hatıralarınıza götürüyor. Tabi Amerika'da ki gibi bahçeli evlerle dolu mahallede büyümesem de beni de kendi büyüdüğüm sokaklara, tepesine çıktığımız ağaçlara, arkadaşlarıma götürdü valla. Özellikle bu havalarda izlemesinin daha da bir zevk ve huzur vereceği kanaatindeyim bu filmin. O yüzden izlememişseniz vakit kaybetmeden oturun başına, izlediyseniz de tekrar izleyin canım. İyi seyirler diliyorum. Sıkı giyinip üşütmemeye de dikkat edin olur mu 💕 Yorumlarınızı eksik etmeyin.

Çok güzel değil mi sizce de 

(Not: Blog veya yazılarım hakkında herhangi bir düşünce veya tavsiyeniz varsa lütfen çekinmeden belirtin. Henüz yeni olduğum için severek dikkate alacağım. Yorumlarınız o yüzden benim için çok önemli )


2 yorum:

  1. Filmi izledim ve hemen gelip yorum yapmak istedim. Harikaydı, keşke daha uzun olsaydı. Böyle naif, saf ve masum aşk filmlerine bayılıyorum. Senin tavsiyenle izlediğim ve beğendiğim içinde mutluyum çünkü seninle zevklerimizin benzediğini düşünüyordum bi kanıt bulmuş oldum.�� Hani tanışsak kesin kanka oluruz diye düşündüğün insanlar vardır ya seninle ilgili içimde öyle bi his var. Blogda ki diğer yazılarda görüşmek üzere. ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa önerdiğim bir film vb. ile ilgili izlendiğine dair böyle bir geri dönüş alıyorum, çok mutlu oldum şuan. Ve beğenmiş olduğuna da çok sevindim. Bende özellikle bu tarz filmleri çok seviyorum. Bunu öğrendiğime sevindim umarım ilerde de benzer zevklere ait şeyleri paylaşırız birbirimizle 😍😍 başka yazılarda görüşmek üzere 💕💕

      Sil