24 Mart 2020 Salı

Animasyon Film Önerileri

2020 bir geldi pir geldi arkadaşlar. Kısaca 2020'yi özetlersek Müslüm Baba'nın 'Yaşayamadım' adlı şarkısında ''bir derdim bitmeden diğeri başladı'' dediği kısım gibi bir şeydi..Başımıza gelen dertleri sıralamaya bile gerek yok diye tahmin ediyorum. Ama şuan konuşmak istediğim konu bu değil aslında. Çünkü biliyorum herkesin morali son zamanlarda bu vb sebeplerden dolayı bozuk ve modu düşük. Ve virüse karşı tedbir amaçlı eğitime de ara verilmişken bu süreci çoğumuzun evinde geçireceğini umut ediyorum. Bütün gün evde kalmak da yapılacak aktiviteleri kısıtlıyor. Hal böyleyken bol bol öneri listeleri yapmak istiyorum ki bu süreçte kısa süre de olsa  kafamızı dağıtacak şeyler olsun. İlk olarak önereceğim konu animasyon filmler olacak. Çoğunu biliyor olabilirsiniz ama özellikle sevdiklerimden bir liste yapmak istedim. Hem tekrar izlemekte de sakınca yok değil mi 😏 Zaten öyle çok bilindikleri dahil etmeyi de düşünmüyorum aslında ne bileyim Buz Devri, Çılgın Hırsız, Sevimli Canavarlar, Karlar Ülkesi gibi gibi.. O zaman uzatmadan başlayalım mı💃

1.INSIDE OUT (TERS YÜZ) / 2015


Konusu / Yorumum: Filmimizin ana teması şu. Her insanın beyinde onun davranışlarını kontrol eden bir sistem var. Bu sistem 5 ana duygu tarafından kontrol ediliyor. Neşe, öfke, korku, tiksinti ve üzüntü. Bu 5 duygu sahip olduğu insanı yaşantısını izleyerek yönlendiriyor. Daha doğrusu insan zihninin yapacağı her şeyi -ki buna rüya görmek, hayal kurmak, hatıralara sahip olmak gibi şeyler de dahil- sanki beynimizin içinde tüm bu olayları yöneten canlılar varmış gibi nesnelleştirerek anlatıyor film. Ve filmi izlerseniz o kadar akıllıca ve esprili yapılmış ki bu inanın bana hayran kalacaksınız. Hepimizin arada depresif hissettiği zamanlar vardır. Bu filmde de ailesiyle mutlu bir yaşam süren küçük bir kızın birden bire farklı bir şehire, arkadaşlarından uzağa taşınmasıyla birlikte yaşadığı depresif süreci zihninin içindeki karmaşayı göstererek anlatıyor. Filmin hem verdiği alt mesajlar olsun, hem aşırı ince ve zekice düşünülen hikaye tasarımı olsun hem de esprileri olsun, her şeyiyle kusursuz bir film. Ben izlerken çok ama çok eğlenmiştim. Aynı zamanda 'üzüntü' karakteri çok meşhurdur ve bence de aşırı efsane karakterlerden biri animasyon dünyasındaki asdfghjkl Bizde de seslendirmesini Gupse Özay yapmıştı hatta ki bence iyi de bir iş çıkarmış. Kesinlikle herkesin izlemesini tavsiye edeceğim filmlerin başında geliyor bu film ve izleyen herkesin beğeneceğine olan inancım da sağlam. İzleyin izlettirin. 🙈
Neyse efenim benim zihnimin kontrolü son zamanlarda tamamen üzüntüye teslim olmuş durumda o yüzden bende tekrar izleyeyim de neşem yerine gelsin asdfhjkl

2. COCO (KOKO) / 2017

Konusu / Yorumum: Fakir mahallelerden birinde yaşayan bir çocuğu konu alıyor bu filmimizde. Yaşadığı yerde çok ünlü olan bir gitariste hayran olan çocuğumuz, küçüklüğünden beri onun gibi bir gitarist olma hayalindedir. Hayranı olduğu gitarist ise ölmüş olduğundan malesef onunla tanışma hayalini  de gerçekleştirememiştir. Gitar çalmayı ise kendi kendine ve gizlice öğrenmiştir. Gizlice diyorum çünkü ailesinde gitar çalmak hatta müzikle ilgili şeyler yasak.  Yaşadığı mahalledeki gitar çalma yarışmasına katılmak isterken bir şekilde hayranı olduğu adamın gitarını bulur ama ona dokunmasıyla birden ölüler diyarına geçiş yapar. Çocuk bir gidiyor bütün ölmüşlerinin ruhu orada asdfghjkl Bir fatiha okuyup çıkamıyor tabi. Eğer bir gün içinde oradan çıkma yolunu bulamazsa sonsuza kadar orada kalacağından yine orada tanıştığı Hector adlı arkadaşıyla çıkmanın yollarını arıyor. Tabii bu sırada beklemediği aile sırlarını da keşfediyor.  Ölüler diyarı falan deyince korkmayın film gerçekten çok renkli çok neşeli işlenmiş. Yani küçük kardeşleriniz varsa onlarla da gönül rahatlığıyla izleyebilirsiniz. İtiraf edeyim filmin afişine ve ismine bakınca seveceğim tarz bir animasyon olmayacağını sanmıştım ama tabii ki öyle olmadı. Çok beğendiğim ve eğlendiğim animasyonlar arasında yerini aldı bende. Sizlerde izleyin sizlerde seveceksiniz eminim 

3. MOANA / 2017



Konusu /Yorumum: Yine güzel bir Disney filmi. Öyle en meşhurlarından değil belki ama benim en sevdiklerimden. Moana kızımız bir adada yaşayan kabile reisinin kızı. Çocukluğundan beri meraklı ve okyanus aşığı bir kız. Büyüyünce kabilenin başına geçmesi gerekse de onun aklı hep okyanusa, okyanusun ötesine gitmektir. Bir gün yaşadığı adada bir lanet yüzünden kıtlık patlak verince bu laneti bozmak için okyanusa yolculuğa çıkacaktır. Her Disney filminde olduğu gibi müzikal alt yapısı da hoş bir filmdir bana göre. Film ilginizi çekmeyip izlemeyecekseniz bile bu şarkıyı dinleyebilirsiniz bence 🙈 Auli'i Cravalho- How far I'll Go https://www.youtube.com/watch?v=cPAbx5kgCJo 

4.The Addams Family (Addams Ailesi) / 2019




Konusu/ Yorumum: Bu film aslında çok meşhur bir dizidir. Bu da 2019 yılında çıkmış animasyon filmi. Nasıl tarif etmeliyim bilmiyorum ama korku komedisi diyebilirim bu film için. Gerçekten çok tuhaf bir aileyi konu alıyor. Bunu yaparken de kara mizaha başvuruyor. Genel olarak anlatabileceğim bir konusu yok aslında daha doğrusu nasıl anlatabileceğimi bilmiyorum. Sadece Addams Ailesi işte asdfghjk Bence izlerken eğleceksiniz sizler de ama 🙈

5.Wall-e (Vol-i) /2008



Konusu/Yorumum: Ahhh Vol-i. Bu filmi izleyeli çok zaman oldu. Tekrardan görünce bir hoş oldum. Bu film çok uzak gelecekte geçiyor. Dünya aşırı kirlendiğinden yaşamak mümkün olmayınca insanlar dünyayı terk edip başka bir gezegende yaşamaya başlıyor. Vol-i 'miz ise dünyada insanların bıraktığı bu kirliliği temizleyen kendi halinde bir robotumuz. Çöplerden oluşan bir yaşam düzeni kurmuş kendine ama yapayalnız bir robot.  İnsanlar dünyadan uzak kalsa da yaşam belirtisi hala var mı diye kontrol etmek için son model araştırma robotu gönderiyorlar dünyaya sürekli. Vol-i ve Eve'nin tanışması da böyle oluyor. Film aslında insanların tüketim çılgınlığına, teknoloji ile hantallaştıklarına, çevre kirliliği gibi birçok konuya değiniyor. Bunu ise iki robotun dostluğu üzerinden yürüttükleri hikaye ile anlatıyor. Bence Vol-i büyük küçük herkesin izleyip bir şeyler öğrenmesi gereken bir film. Hatta mümkün mertebe küçüklerimize izleterek doğa sevgisi tarzı şeyler aşılamamıza faydası dokunabilir diye düşünüyorum. Zaten çok bilindik bir film bu ama ola ki aranızda izlemeyenler varsa vakit kaybetmeden hemen izlesin diyorum. Ayrıyeten Vol-i karakterii çoook ama çooookkk tatlıdır. Söylemeden geçmek istemiyorum.

6.Zootropolis (Hayvanlar Şehri) /2016



Konusu/ Yorumum: Adından da anlaşılacağı üzere tamamen hayvanların insanmış gibi yaşadıkları bir düşünce temasıyla işleniyor filmimiz. Bütün hayvanların birlikte yaşadığı bir şehirdeki polisiye öyküsünü anlatıyor. Başrol olan tavşan hanım kızımız çocukluğundan beri polis olma hayali kuruyor ve insanların yapamazsın demesine rağmen polis oluyor. Ama elbette işler hayal ettiği gibi gitmiyor. Film aslında ırkçılık ve ayrımcılığa çok güzel mizahi bir yolla değinmiş oluyor böylelikle. Özetle komedi ve polisiye temalı ama alt metninde sosyal mesaj barındıran güzel bir animasyon filmi bu.


Ayrıyeten filmdeki memur tembel hayvan karakteri çok ama çok meşhurdur. Filmi izlemediyseniz bile bir şekilde filmdeki bu sahneyi yahut gifini görmüşsünüzdür. Ki bana göre filmdeki en komik sahne de budur asdfghjkl 

7. Big Hero 6 (6 Süper Kahraman) /2014



Konusu /Yorumum: Yine filmi izlemediyseniz bile hepiniz bu filme ait sahneden oluşan meşhur gifi kesinlikle biliyorsunuzdur. 🙈 Çok zeki olan Hiro yine abisi gibi bir bilim adamı olmak istiyordur. Ama abisi bir gün bir kazada hayatını kaybediyor. Geriye ise kardeşine bir robot bırakıyor. Bu robot öyle sıradan bir robot değil ama arkadaşlar. Böyle pofuduk falan 😍 İnsana sarılarak onun hayati fonksiyonlarını ölçüp yardımcı olmaya çalışan bir robot. Daha sonra ise Hiro abisinin ölümünün kaza değil de komplo olduğunu , işin arkasında ki kötü adamları ve amaçlarını öğrenince bunu durdurmaya çalışıyor. Bunun için arkadaşlarından oluşan kahraman 6'lıyı oluşturuyorlar. Robotumuz o kadar tatlı ki inanın filmi izlerken sizleri de sıcacık yapacak arkadaşlar. 


8.The Croods (Crood'lar) /2013



Konusu / Yorumum: Bu film canım sıkıldıkça açıp açıp tekrar izlediğim animasyon filmlerinin başında geliyor.  Film taş devri zamanlarında mağarada yaşayan bir aileyi konu alıyor. Yaşadıkları dönemde dışarıda tehlikeli canlılar cirit attığından aile kanyonlardan birinde saklanarak yaşamını sürdürüyor. Aile tam bir çekirdek aile işte nine anne baba 3 tanede çocuktan oluşuyor. Bir gün yaşadıkları kanyon deprem yüzünen yerle bir olunca aile barınacakları yeni bir yer arıyorlar. Bu sırada özgür bir genç olan Guy ile karşılaşıyorlar. Tabii ailenin ergen pardon büyük kızı 'ya baba ne güzel genç özgür çocuk ever beni' modunda asdfghjk Derken özgür genç ve korumacı baba atışmalı eğlenceli yolculukları başlıyor. İzlerken her seferinde çok eğlendiğim bir film umarım sizler de izleyip eğlenirsiniz. 

9. Megamind (Megazeka) /2010

Konusu / Yorumum: İyi- kötü çatışması birçok kahraman konulu filmin ana temasıdır bilirsiniz. İşte iyiler daima kazanır kötüler daima kaybeder falan. Ve filmin başrol kahramanı da tabii ki iyi olandır. İşte bu filmde kahramanımız kötü olan. Çok zeki ve mavi koca kafalı Megazeka'mız başarılı bir kötüdür. Eee amacı tabii ki iyileri yenmektir. Bir gün ezeli rakibi olan yenilmez kahramanı bir şekilde öldürmeyi başarmıştır. Ki bunu kendi bile beklemiyordur. Artık dünyada süper kahraman kalmayınca boşluğa düşer. Depresyonlara girer. Eee süper kahraman yoksa ben süper kötü olarak ne iş yapacağım. Ekmeğimle oynandı diye triplere girer asdfghjk Hal böyle olunca sıkılan süper kötümüz her şeyi devletten beklemek olmaz diyerek kendine süper güçlü bir kahraman yapmak ister. İşte sonrası eğlenceli olaylar olaylar. Kötü bir karakterin gözünden anlatılan eğlenceli bir film kesinlikle bu film. Tavsiye ederim.



Şimdilik animasyon öneri listesini burada kesiyorum arkadaşlar. Daha çok fazla güzel animasyon film var ama ekledikçe ekleyesim geliyor öyle olunca da bu liste bitecek gibi gelmiyor. Animasyon filmler benim izlemeyi en sevdiğim türler arasında geliyor açıkcası. Neredeyse 50-100 küsür arası  animasyon film bulunan bir klasörüm vardı bilgisayarda hatta. İzlerken hem eğleniyorum hem de çok sevdiğim karakterler keşfediyorum. Özellikle morallerimizin bozuk olduğu bu dönemde kafa dağıtmak için birebir olduğunu düşünüyorum. Üzüntü'nün dediği gibi animasyon filmler kafamı boşaltmama ve hayatımdaki sorunları çok takmama yardımcı oluyor bir anlık da olsa asdfghjkl Umarım sizde de öyle olur 💕 Ve beğendiniz bir film olursa haber edin olur mu, iyi yada kötü yorumlarını bana destek ve güç veriyor. Ayrıca sıradaki öneri listesi ne olsun istersiniz? Tavsiyelerinizi bekliyorum..

Bahsettiğim meşhur gif buydu işte asdfghjk
Son olarak gerçekte yapamasam da hepinize şöyle kocaman sarılıp her şey geçecek demek istiyorum. Umuyorum yeniden her şey normale dönecek.Üzülmeyin olur mu. Her şey güzel olacak 🌸


(Not: Blog veya yazılarım hakkında herhangi bir düşünce veya tavsiyeniz varsa lütfen çekinmeden belirtin. Henüz yeni olduğum için severek dikkate alacağım. Yorumlarınız o yüzden benim için çok önemli )

5 yorum:

  1. "Bir derdim bitmeden diğeri başladı" sözü gerçekten de bu yılı çok iyi yansıtan bir cümle ve kişisel de değil ulusal hatta global olarak bu yılı anlatırken kullanabileceğimiz bir cümle. En son yeni yıl yazına yorum yapmıştım. 2020'den ne kadar umutluyduk. Kişisel sorunlarımıza ve gelişimimize odaklanmıştık. Kişisel dileklerde bulunmuştuk birçok insanın yaptığı gibi. Bireysel sorunlarımızı tabii ki küçümsemiyorum ama yaşadığımız olaylar sağlığın, güvenliğin kısaca temel ihtiyaçların ne kadar önemli olduğunu sert bir şekilde yüzümüze çarptı. Dışarı çıkıp yürüyüş yapmanın, arkadaşlarımızla buluşmanın, belki de söylenerek söylenerek yaptığımız okula/işe gitmenin ne kadar büyük bir nimet olduğunu gösterdi. Bu uzun girişten sonra daha fazla uzatmadan animasyonlara dönmek istiyorum 😅 Bu paylaşımın bende animasyon izleme isteği uyandırdı. İzlemediklerimi izlemeye çalışacağım ama izlediklerime de bakacağım galiba 🙈 Özellikle Ters Yüz ve Hayvanlar Şehri'ni özlediğimi fark ettim 🙈 Paylaşımın için teşekkürler 😍 Umarım bu zorlu günler çabuk geçer🙏🏼✨ Boooooolca sevgiler ❤️❤️✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Geçen gün açıp o yazımı tekrardan okuyup 2020 için neler beklemişim bir hatırlamak istedim. Gerçekten böyle global bir sorunla karşılaşacağımızı tahmin edemezdik o zamanlar. Evet kişisel sorunlarımız var ama genel olarak dünyada huzur ve sağlık yoksa birey kendinde de bulamıyor bunu zaten. Umarım yakında bu zorlu günleri atlatırız 🙏 Animasyonlara dönersek izlemediğim yeni animasyon bulmakta ben çok zorlanıyorum ama bunları tekrar tekrar izleyebilirim valla 🙈 Bu günlerde animasyon izlemek daha bir zevkli olur diye düşündüm. Ben de yeniden izleyeceğim. Umarım sen de izlemediklerini fırsat bulursan keyifle izlersin. Yorumlarını görmek beni hep çok mutlu ediyor. Tekrardan teşekkürler 🌸🌸

      Sil
  2. Merhaba^^ bu harika öneriler için çok teşekkür ederim, hiçbirini izlememiştim keyifle izleyeceğim inşallah. Ayrıca yazılarını okumaktan ve seni takip etmekten de çok keyif alıyorum. Seni twitterda da takip ettiğim için bazen ruhsal olarak zor zamanlar geçirdiğini görüyorum ama insanlara hep renkli, çiçekli tarafını göstermeni çok seviyorum. Çok sevdiğim bir yazar insanları ön ve arka bahçeleri olan bir eve benzetmişti. Herkesin gördüğü ön bahçe ve en karanlık hatıralarımızın olduğu arka bahçe. Ve arka bahçedeki çirkinliğe, karanlığa inat ön bahçeye çiçekler ekip güzelleştirmeliyiz bence. Sen bunu çok güzel yapıyorsun. Önünden geçtikçe insanın ruhuna yaşama sevinci dolduran bir bahçe gibisin. İyi ki varsın.🌸🏵🌹🌺🌻🌼🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle umarım filmleri izler ve beğenirsin. Daha doğrusu umarım izlerken eğlenirsin 😊 Evet dediğin gibi bazen gerçekten çok zorlanıyorum ama her zaman çevremdeki insanlara mutluluk getirmeyi, gülmeyi seven biri olmuşumdur. Bu tasvirin çok ama çok hoşuma gitti ve beni biraz da duygulandırdı. Çok teşekkür ederim. Umarım hepimiz kendi ön bahçelerimizi güzelleştirmeye devam ederiz 🌸🌸

      Sil