12 Ekim 2019 Cumartesi

BRAVE (CESUR) / 2012


Benim gibi animasyon film sevenlerden misiniz? Sizlere cesur mu cesur alev saçlı bir prensesin hikayesini getirdim. Aslında animasyon film deyip geçmemek gerekiyor.İçlerinde barındırdıkları mesajlar ve hikayelerle anlamak isteyene çok fazla şey kattığı kesin. Cesur filmi kafanızda ki o klasik prenses algısını tamamen yıkıyor. O narin ve beyaz atlı prensini arayan prensesleri unutun. Merida karakteri kıvırcık kabarık saçlarıyla, deli fişek tavırlarıyla ve elinden düşürmediği okuyla tamamen kendine has bir karakter olup sizlere kader kavramını ve bununla nasıl baş edeceğinizi anlatacak. 
Bana göre Cesur Pixar filmleri arasında en sevdiklerimden biri. Zaten çıktığı sene de En İyi Animasyon Filmi Akademi Ödülünü de almış bulunmakta. 


Gelelim konusuna. Merida çocukluğundan beri okçuluğu çok seven, klasik bir prensesin yapması zorunlu tutulduğu şeylerden ziyade verin bana okumu atımı dağ bayır gezeyim özgür olayım diyen bir prensestir. İşte tam da bu noktada Merida'yı düzgün bir prenses olarak yetiştirmeye çalışan annesi Kraliçe Elinor ile çatışır.

Uzun yıllar süren geleneklere bağlı olarak Merida'nın üç klandan birinin oğluyla evlenmesi gerekir. Merida kutsal sayılan  geleneklere karşı çıkar ve bu hareketi krallıkta kargaşa ve öfkeye neden olur. Merida'nın bu davranışları özellikle annesini tedirgin eder. Bu nedenle Merida annesinin değişmesini dilemektedir. 

Bu noktadan sonra Merida'nın attığı yanlış adım bazı şeyleri değiştirecektir. Merida hem bu yanlışı düzeltmek için bütün cesaretini ortaya koyacak hem de anne ve babasıyla arasında ki sorunları düzeltmeye çalışıp kendi kaderinin dizginlerini eline alacaktır. 


Kişisel fikrime gelecek olursak ben Merida'yı çok sevdim. Tabii saçlarının kıvırıklığı ve kabarıklığının benimkiyle tamamen aynı olmasının buna bir etkisi yok canım 😏 Şu ok tutuşa şu asalete bakar mısınız ama. Merida'yı gördükçe okumu yayımı ve atımı alıp benim de dağ bayır gezesim geliyor her seferinde. Çoğu animasyon gibi içinde optimum düzeyde komik sahne de barındırıyor.Yani izlerken eğleneceksiniz de. Animasyonların çoğunda özellikle dost, sevgili , aile gibi birçok bağ ana unsurdur. Bu animasyonda da asıl hikaye anne-kız ve onların ilişkileri etrafında dönüyor. Ama filmin vermek istediği asıl mesaj kader ve cesaretle ilgili. Her birimiz kendimize münhasır hayatlar yaşıyoruz. Bazen bu hayat benim kaderim mi diye düşündüğümüz de olmuyor değil. Peki yaşadığım bu hayat sadece kader mi yoksa bu kader kendi elimiz de mi? Hepimizin benzer düşüncelere sahip olduğu zamanlar olmuyor değil. Ve bu hikaye az çok bunun üzerine kurulu.


Alev saçlı kızımız Merida en sonunda diyor ki  'Kader bizim içimizdedir. Bunu görebilmek için daha cesur olmak gerekiyor'. Umarım bir gün gerektiği kadar cesur olup kendi içimizde ki kaderi yaşayabiliriz sevgili okurlar. 

Eee ne diyoruz eğer filmi izlerseniz yorumlarınızı bırakmayı unutmayın. İyi seyirler💕

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder