21 Şubat 2023 Salı

DUYURU 🎗

 


Merhabalar. Normalde nasıl olduğunuzu sorarak başlardım hep yazılarıma ama bu sefer herkesin az çok nasıl olduğunu tahmin ediyorum. Açıkçası yazıya nasıl başlamalıyım bilemedim bile. Öncelikle milletimizin başı sağolsun.6 Şubat günü yaşanan depremler sebebiyle hayatını kaybeden tüm vatandaşlarımız için derin bir üzüntü duyarken her birine Allah'tan rahmet diliyorum. Yaralı olanlara acil şifa ve hayatta kalıp yakınlarını kaybetme acısı yaşayan herkese de sabırlar.. Gerçekten böyle acılarla nasıl baş edilebilir ne denir bilmiyorum. 

Onun dışında beni soran arkadaşlar da oldu. Çok sağolun öncelikle. Deprem bölgesinden uzak bir şehirde yaşıyorum. Lakin burada bile hissedildi. Deprem gününden bu güne zamanın nasıl geçtiğini bilemedim, o yüzden bu yazı bu kadar gecikti. Birinci elden yaşamasam da çok etkilendim ve derin üzüntü içinde geçti günlerim. Aklım aynı zamanda buradaki sizlerde de kaldı. Doğrudan hepinizi tanıma fırsatım yoktu ama bir şekilde burada aynı ilgi alanı etrafında toplanmış bir grup insandık. Bu bloga bir kere olsun uğramış, belki yorumlarda bulunmuş herhangi birinin bu depremden etkilenmemiş olmasını umabiliyorum sadece. 

Biliyorsunuz en son depremden önceki gece burada çeviriler yapmıştım ve aynı hevesle devam edecektim. Hayat bazen böyle işte. Çevirilere kaldığı yerden devam edeceğim elbet ama sizlerden biraz daha mühlet istiyorum. Çoğunuz bilmiyorsunuzdur belki ama henüz iş alamamış bir inşaat mühendisiyim aslında. Deprem bölgelerindeki hasar tespit çalışmalarına gönüllü olarak katılmak gibi bir arzum var. Henüz net değil durum. Eğer gidecek olursam sizlere haber vereceğim çünkü çeviriler bu süreçte gelmeyecektir maalesef. Aksi bir durumda ise çevirilere kaldığım yerden devam edeceğim. 

 Hiç bitmeyecek gibi bir kış ama umuyorum ki bahar yeniden gelsin ve sevdiklerimizin yasını tutarken bizlere biraz yaşama tutunma gücü versin. Ülkemizin üzerinden bu kara bulutları dağıtsın. Tekrardan hepimizin başı sağolsun. Kendinize dikkat edin.

10 yorum:

  1. Selam Sünger,
    Evimizde endişeyle oturup biz buradan ne yapabiliriz diye endişelenen insanlardan biriyim. Ne mutlu sana uzmanlık alanında gönüllü olarak hasar tespit çalışmalarına katılma fırsatın ve isteğin var. Bu zamana kadar da uzman olduğun konuda bir iş bulamaman ise bu ülkenin acıtan "gerçek"lerinden. Umarım deprem gerçeği ile yüzleşip, tedbirini başta sorumluların sonra biz halkın aldığı daha aydınlık günlerimiz olur. Çevirilerine mutlu günlerde dönmen dileğiyle. Her şey için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef inşaat mühendisi olarak mezun olduğum dönem itibariyle yaşanan ekonomik kriz, salgın ve farklı bazı sebeplerden dolayı ben dahil birçok arkadaşım bu sektörde iş bulmakta çok zorlandı. Kimileri farklı alanlara dağıldı. Daha işin içine girmeden çok fazla mesleki kaygı yaşıyordum. Bunların başında da deprem geliyordu. Çünkü gerçekten çok fazla canın emanet edildiği bir meslekti bu. Dediğin gibi umuyorum ki yanlışları karşımıza alarak daha sağlam daha güvenli yarınlar inşa ederiz hep birlikte. Ne demek ben teşekkür ederim güzel dileklerin için asıl.

      Sil
  2. Pırıl pırıl gençlerin mesleğini yapmaktan kaygı duyması ekonomik nedenlerden değil de etik değerler üzerinden olması çok çok üzücü. Kuralına-koşuluna uygun olarak hesaplanan ve uygulanan; uygulanma esnasında yine kuralına uygun olarak denetlenen yapıları inşa etmekten korkmayın. Bununla ilgi kaygı yaşamanızı anlıyorum aslında. Siz işinizi düzgün yaparsınız; zemin aslında imara açmaya uygun değildir, zemin etüdü layığıyla yapılmamıştır, usta işini düzgün yapmamıştır, müteahhit ahlaklı değildir, vs.. Sonra kabak kime patlar belli değil. anında ben de karamsar oldum. off sonumuz hayrolsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabağın sonunda bizim gibi yeni mezun olup imzası böyle sorumsuz işler için birileri tarafından kullanılan mühendislere patlaması çok olası. O yüzden zaten iş bulmak zor iken seni kullanmayacak olanı bulmak her şeyi iki kat zorlaştırdı. Onun dışında mesleğe saygı da kalmadı ve çoğumuz asgari ve altına tamah ediyordu. Üzücü bir şekilde bunu bile kabullenmiştik. Ne denir bilmiyorum hakkımızda hayırlısı olsun gerçekten :(

      Sil
  3. öncelikle iyi olmana sevindim süngercim. ve sen ve senin gibi meslektaşların ya da iş bulmakta zorlanan bütün gençlere Allah'tan kolaylık diliyorum. bu zor günleri sen ve senin güzel çevirilerinle atlatmak ümidiyle
    sonuna kadar fighting!

    YanıtlaSil
  4. Sungercim yine yoksun uzun zamandır. Buralar boş kaldı. Biliyorum yazdın ama yine de yeni gelişmelerle bilgilendirirsen sevinirim

    YanıtlaSil
  5. Sunger 1 ay çoktan geçti, artık yazmiyacakmisin? Yeni novel olur lucia olur,özledik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım <3 döneceğim ama ramazan olduğu için özel günümü bekleyeyim dedim.. toplu çeviri yapacağım o zaman

      Sil
    2. Tabiki bekleriz seve seve mutlulukla

      Sil