24 Nisan 2023 Pazartesi

Lucia - 105 

Müzakere (1)

Fabian'ın konuta geldiğini duyan Lucia aceleyle yatak odasından çıktı. Yüzü endişelerle dolmuş ve birkaç gün içinde yıpranmıştı. Fabian ve Lucia kabul odasında karşılıklı oturdular ve Lucia acilen sordu.

"Sör Krotin'i gördün mü? Güvende mi?”

'Güveni bırak, o adam çok eğleniyor. Diyorum ben, serserinin altı canı var'

"Evet. Bir sorunu yok. Zindanın ortamı en iyisi değil ama o iyi bir şekilde uyum sağlıyor."

Lucia rahat bir nefes aldı. Prenses Katherine o gün Roy'u katil olarak adlandırdığında, Lucia şaşırmaktan çok rahatlamıştı. Kurban değil de saldırganın kendisi olduğunu duymak, en azından Roy'un güvende olduğu anlamına geliyordu.

"Peki Sör Krotin'e ne olacak?”

Lucia, Roy'un David'i ve Falcon Kontesini öldürmüş olması dışında olayın özel ayrıntılarını bilmiyordu.

Daha sonra, yüzüne garip bir şey püskürten hizmetçinin, büyülü bir aletle görünüşünü değiştiren Falcon Kontesi olduğunu duydu. Dinlenme odasına birlikte girdiği hizmetçi, onunla geri dönmemişti. Lucia, başına kötü bir şey geldiğini ancak tahmin edebilirdi.

Roy'la bağlantılı altı kişinin ölümü vardı, ancak bunlardan banyodaki iki kadın ve dışarıdaki iki şövalyenin ölümü yalnızca soruşturmaya dahil olanlar tarafından biliniyordu.

Özellikle, iki kadın zehirlenmiş olarak bulundu ve zehir merhum Kontes üzerinde keşfedildi, bu nedenle Roy henüz bu ikisinin ölümüyle doğrudan ilişkilendirilmemişti. Sosyal çevreye yayılan söylentiler, Roy'un hem David'i hem de Anita'yı öldürdüğü yönündeydi.

"Hâlâ araştırılıyor."

“Eğer Sör Krotin'in cinayet işlediği sonucuna varılırsa, idama mahkum edilecek. Öldürdüğü kişi sıradan biri değil Dük'ün en büyük oğluydu."

“…Bu doğru, ama-”

"Saray'a gidip tanıklık edeceğim. O zamanki durumu anlatırsam…”

"Bunu yapamazsınız Leydim."

Jerome ve Fabian aynı anda karşı çıktılar.

"Nedenini anlamalısınız hanımım. Krotin, davasını savunmadan bunca zaman ağzını kapalı tuttu. Leydim öne çıkarsa, bu olaya karışan taraf olursunuz."

Düşesin hizmetçisinin ölümü alenen bilinmiyordu. Roy, Düşes'in eskortuydu ama bir süredir çılgınca şeyler yaptığı için insanlar şaşırdı ama mümkün olduğunu kabul ettiler.

Kimse Düşes'i bu olayla ilişkilendirmedi. Ayrıca Prenses Katherine, olay sırasında Düşes'in yanında olduğuna dair ifade vermişti. Bu sayede Lucia davanın dışında bırakıldı.

Düşesin köşkte demir kaplı güvenlik içinde kalması ve hiç dışarı çıkmaması, sosyalleşmeyi pek sevmediği için doğasına uygundu, bu yüzden bunu tuhaf bulan kimse yoktu.

O gün gözlerinin önünde birinin ölümüne tanık olan soylu kadınların çoğu bayılmış ve götürülmek zorunda kalmışlardı. İnsanlar, kendi muhafız eskortunun acımasız eyleminin Düşes'e büyük bir şok yaşatacağını anlayışla karşıladılar.

Fabian, Roy ağzını kapalı tuttuğu sürece, ne kadar derinlemesine araştırırlarsa araştırsınlar, Düşes'i suçlamalarının imkansız olduğuna, çünkü Roy'un olaya karışan tüm insanlardan kurtulduğuna karar verdi.

'O çılgın bir herif ama adamın yöntemi gerçekten her şeyi düzgün bir şekilde halletmiş.'

Fabian'ın zihninde Roy bu noktaya kadar gelmişti ama Düşes öne çıkıp her şeyi alt üst ederse, efendisinin döndüğü gün cenazesinin yapılacağı gün olacaktı.

'Uzun yaşamak istiyorum leydim. Çok uzun yaşamak istiyorum.'

"Leydim, hayal kırıklığına uğramanızı anlıyorum ama lütfen Lord dönene kadar bekleyin. Acil bir mesaj gönderdim ve yolda olduğuna dair bir cevap aldım.”

"Yani böyle mi kalmalıyım? Bu süreçte Sör Krotin idam edilirse ne yapacağım? Ramis Dükü yerinde durmayacaktır.”

"Böyle bir şey asla olmayacak, bu yüzden lütfen endişelerinizi giderin."

Kral, Roy'a karşı iyi niyet besledi. Roy, Veliaht Prens iken birkaç kez hayatını kurtarmıştı. Kral kesinlikle soruşturmayı başlatmayacak ve Taran Dükü dönene kadar işleri uzatacaktı.

Siyasi çıkar için bile, gençliğinin baharında olan Taran Dükü ile gelecek için planlanan çalışma, alacakaranlık yıllarında olan Ramis Dükü'nünkinden çok daha uzundu.

"Sör Krotin gibi iyi bir adamın bana yardım etmeye çalıştığı için bu tür bir duruma düştüğünü düşünmek. Sör Krotin'in birini böyle kasti öldürmesinin imkanı yok. Sör Krotin, Ramis Kontu'nun beni inciteceğine karar vermiş ve bu olayın gerçekleşmesine neden olacak kadar aşırıya kaçmış olmalı."

Lucia'nın gözleri kızardı ve gözlerinde yaşlar birikti. Jerome'un hızlıca uzattığı mendili yandan aldı ve gözlerini sildi.

Fabian tuhaf bir ifadeyle dudaklarını şapırdattı. O adamın gerçekten deli olduğunu hanımına söyleyemediği için hüsrana uğradı.

'Görünüşe göre şu zibidi Leydi'nin üzerinde oldukça iyi bir izlenim bırakmış.'

"Belirli ayrıntılar Lord'um döndüğünde açıklanacak. Leydim bana o zamanki koşullardan kabaca bahsetmiş olsa da, Sör Krotin çenesini kapalı tuttuğu için tam olarak durumu yargılamak hala zor. Bu süreçte, sinir bozucu olsa bile lütfen beklemenizi rica ediyorum.

"…Tamam. Yapabileceğim hiçbir şey yok gibi görünüyor."

"En önemli şey hanımımızın iyi olması."

Fabian, Roy'a lanet üstüne lanet yağdırdı ama bir yanı Roy'un iyi iş çıkardığını düşünüyordu. O geveze soylu kadınlardan oluşan bir grubun, Ramis Kontu ve Düşesi kapalı bir alanda tek başlarına gördükleri bir durumu hayal eden Fabian, ciddi ciddi soğuk terler döktü.

Düşesi çevreleyen bir skandal yüksek sosyeteyi sarsabilirdi ve geri döndüğünde lordunun ellerinde bir veya iki kez ölmek mesele olmayacaktı. Roy altı can aldı ama bir canı kurtardı.

* * *

Hugo, Callis'e tam yetki verdi ve hemen başkente gitti. Atları aralıklarla değiştirdi ve dinlenmeden maksimum hızda sürdü. Büyülü kapıya ulaşması tam beş gününü aldı çünkü başlangıçta kapıdan en uzak kuzeydeki noktaydı.

Hugo, başkentin kapısına vardığında atını tekrar zorladı ve konağa koştu. Karmaşık yollarda dört nala koşan bir at yüzünden faytonlar durmak zorunda kaldı ve sokaklar kalabalıklaştı. Dük'ün biraz gerisinde kalan şövalyeler, büyük bir kazaya yol açmamak için işleri halletmek zorunda kaldılar.

At, konağın hemen önüne geldi ve Hugo attan atlayarak hızla konağa girdi. Bir uşak koşarak uşağa efendilerinin döndüğünü haber verdi. Jerome aceleyle ofisinden çıktığında, çoktan ikinci katta olan efendisinin sadece arkasını görebildi.

****

Lucia'nın hiç motivasyonu yoktu. Yatak odasındaki kanepeye dalgın dalgın oturdu. Jerome onu bir şeyler yemeye teşvik etmeye devam etmişti ama yemeğinin tadının nasıl olduğunu bilmiyordu. Zihni sürekli olarak o günkü durumu tekrar tekrar canlandırıyordu.

Baygın haldeki hizmetçisinin yere yığılışı, yüzüne bir şey sıkan kadın ve gözlerinin buluştuğu anda yüzünü kaplayan nefret ve zafer, bir anlık baygınlığından uyandığında ardından gelen baş dönmesi, Ramis Kontu, Ramis Kontu'nu boğazlayan Sör Krotin ve Sör Krotin'in ona gitmesinin söyleyen sesi.

'Yani o kadın Falcon Kontesiydi.'

Görünüşünü değiştirmek için büyülü bir alet kullanacak kadar ileri gitmesine rağmen, ne yapmayı planladığı sadece merak edilebilirdi. Fabian, bunun muhtemelen Düşes etrafında bir skandal yaratma girişimi olduğunu söyledi, ancak Lucia anlayamadı. Peki Kontes'in böyle bir şey yapmasına ne faydası olacaktı?

Lucia, insan kalbinin içindeki çirkin çarpıklıkla empati kuramadı. Rüyasında çok fazla zorluk çekmiş olmasına rağmen, başkalarını asla suçlamamış ve onlara karşı yoğun bir nefret beslemişti.

'...Muhtemelen öldü, değil mi?'

Hizmetçisinin başına gelenlerle ilgili ayrıntıları tartışmaya özen gösteriyorlardı. Şimdiye kadar bir haber olmadığına göre, hizmetçisi büyük olasılıkla ölmüştü. Belki de düştüğü sırada bir şeyler ters gitmiştir. Lucia, Kontes'in neden onu incitmediğini daha çok merak ediyordu.

Lucia ısınan gözlerini kapattı.

'Zavallı kız suçsuz bir şekilde öldü.'

Lucia'nın kalbi, hizmetçisinin ölümüyle sızladı. Herhangi bir hizmetçiyi bilerek kayırmadı, ama o hizmetçiyi saf ve samimi olduğu için sevmişti. Rüyasında hizmetçi olarak çalıştığı için olabilir ama bunu sadece bir hizmetçinin ölümü olarak düşünemezdi. Ölümü haksız ve boşunaydı. Ailesi hiçbir yere şikayet bile edemezdi.

Hizmetçi olsalar bile Dük'e bağlı oldukları sürece Dük'ün insanıydılar. Lucia onu korumalıydı. Bunu yapamayan kendisi beceriksiz görünüyordu, üzüldü ve şimdi kızını veya kız kardeşini kaybeden kalbi kırık aileyi nasıl teselli edeceğini bilmiyordu.

Aniden, Lucia kapının açılma sesini duydu ve irkilerek gözlerini açtı. Odaya giren kişiyi gören Lucia hızla ayağa kalktı.

Adamın kendisine yaklaştığını görünce ona doğru koştuğunu sandı ama vücudu hareket etmemişti. Daha bir adım bile atmadan adam hızla yanına geldi ve onu kollarının arasına aldı.

"Hugh...?"

Başının tepesinden gelen yumuşak bir iç çekiş duydu. Onun tanıdık geniş kucağına sarıldı, kolları onu sıkıca tuttu ve özlediği kokusunu içine çekerken kalbi yerinden çıkacakmış gibi hissetti. Bu bir rüyaysa, uyanmak istemiyordu.

"Bir yerin incindi mi?"

Canlı sesi bir yanılsama değildi. Aniden Lucia'nın bacakları zayıfladı ve Lucia sendelerken Hugo onu yakaladı.

Hugo bitkin karısına sarıldı ve kanepeye oturdu. Onu vücuduna yasladı, bir kolunu beline doladı ve onu kendine yaklaştırdı. Diğer eliyle alnını okşadı ve ıslanmaya başlayan gözlerini öptü.

“Hugh, Sör Krotin…”

"Biliyorum. Senden ne haber? Bayıldığını duydum. Doktoru gördün mü?”

“Kısa bir süreliğine baygınlık geçiren anestezik tip bir şey olduğunu söylediler. Ben iyiyim. İncinmedim de. Ama benim yüzümden, Sör Krotin…”

Hugo, karısı ağlamaya başlarken başını göğsüne gömdü ve hafifçe sırtını sıvazladı. Eve dönerken onu takip eden kontrol edilemeyen kaygısı, karısının güvenliğini onayladığı an ortadan kaybolmuştu.

Roy'un başkentteki kısa olayının haberini alır almaz, Hugo'nun kafası karısıyla ilgili düşüncelerle doldu.

Olayın nerede meydana geldiği ve ölen kişiler hakkında bilgi alınca endişesi daha da arttı. Korunduğu halde meydana gelen bir olaydı. Başkente koşarken ona ne olabileceğini düşünerek nasıl bir akıl yapısında olduğunu bilmiyordu bile.

Aldığı mesajda karısından söz edilmiyordu ama yine de her türlü uğursuz düşünce ve kuruntu onu rahatsız ediyordu. Öfkeyle doluydu ve karısının parmak uçları bile incinmiş olsa dahil olan herkesi öldürmeye hazırdı.

"Dur. Vivian. Ağlama."

"Ben ne yaparım? Eğer Sör Krotin…”

"Ben hallederim."

Hugo onun çenesini tuttu ve elleriyle gözyaşlarını sildi. Gözyaşlarıyla ıslanmış tuzlu dudaklarını öptü.

"Yüzün daha incelmiş görünüyor. Düzgün yemek yedin mi?”

"İyiyim. Sadece konağın içinde korundum.”

"Doğal olan bu. Sana 'hiçbir şey için endişelenme, sadece iyi ye ve iyi yaşa' dedim, değil mi?

"Ama bu olay olmadan önceydi."

"Ne zaman olursa olsun fark etmez. Endişelenecek bir şey yok.”

Lucia hafif bir kahkaha attı. Garip bir şekilde, onun sözlerini duyunca, gerçekten endişelenecek bir şey yokmuş ve her şey tıpkı söylediği gibi yolunda gidiyormuş gibi göründü. Sanki son birkaç gündür sebepsiz yere gergin ve uyuyamıyor gibiydi.

Olayın meydana gelmesinden bu yana ilk kez Lucia gülümsedi.

"Elin soğuk. Yüzün de soğuk."

“Çünkü atla koşarak geldim. Çok mu soğuk?”

“Canlandırıcı, bu yüzden hoşuma gitti. Sanki kafamı boşaltıyor gibi."

Hugo bir an kendisine gülümseyen karısına baktı, sonra elleriyle yanaklarını kavradı ve dudaklarına, burnuna ve gözlerine rastgele öpücükler kondurmaya başladı.

“Hugh…Hugh! Nedir bu?"

"Kontrol ediyorum."

"Neyi kontrol ediyorum?"

"Gerçekten önümde olup olmadığını kontrol ediyorum. O başkente koştuğum birkaç gün boyunca, gözlerimi her kapattığımda sen vardın, açtığımda ise kayboluyordun.”

Lucia ondan birkaç kez durmasını istemesine rağmen, Hugo onu duymamış gibi davrandı ve onu ancak her tarafını düzinelerce kez öptükten sonra serbest bıraktı.

"Vasallarınla olan konuya ne oldu? Önemli olduğunu söylemiştin."

“Meseleyi onların takdirine bıraktım ve geri döndüm. Burada daha büyük bir şey oldu.”

Lucia somurtkan bir şekilde buruştu.

"Ne yapacağımı bilmiyorum. Sör Krotin'e yardım etmenin bir yolunu bulamıyorum."

"Ben hallederim dedim. Çözmem için benim için daha büyük bir sorun çıkarmalısın demiştim ve sen gerçekten büyük bir sorun çıkardın.”

Lucia bir an için başını eğdi, sonra daha önce söylediklerini hatırlayarak haykırdı ve kocasının göğsüne vurdu.

"Bu zamanda böyle bir şaka mı yapıyorsun?"

Hugo kıkırdadı ve hızla karısının dudaklarına hızlı bir öpücük kondurdu.

"O kadar büyük bir mesele olmadığını söylüyorum. Üzerinde çok durma."

"Gerçekten bir yol var mı?"

"Evet. O adam güvende olacak, merak etme.”

"Sör Krotin'in senin için özel olduğunu biliyorum. Sör Krotin incinirse, sen de üzülürsün. Seni üzgün görmek istemiyorum."

Hugo bir an sessizce ona baktı, sonra kollarını iki yana açarak kıkırdadı ve Lucia'ya sarıldı.

Garipti. Roy'u kişisel olarak seviyordu ama bu ona anlam verecek kadar değildi, ama karısı Roy'un onun için özel olduğunu söyleyip durduğu için, adamın onun için gerçekten böyle bir varlık olduğunu hissetti.

"Seni tekrar gördüğüme sevindim. Hugh, seni özledim. "

Hugo, kendisine sadece güzel sözler söylemeyi seçen karısını bir kez daha öptü.

Ç/N: Ve ben de sizi özledim canlarımm 😊 Yine yeni yeniden merhabalar. Bazı kişisel problemlerim yüzünden vakit bulup gelemedim bir türlü. Lütfen kusuruma bakmayın 😭 7. kitap ile yolumuza devam ediyoruzz 💃💃

Önceki Bölüm                                                                                                 Sonraki Bölüm

4 yorum:

  1. Hosgeldin , eline emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çeviri için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Buz gibi kanlı ve karanlık bir canavardan sevgi ve şevkat dolu bir kocaya döndü adam ya, aşk böyle bir şey mi? Aklıma sevgi iyileştirir, iyileştirmiyorsa o zaten sevgi değildir sözü geldi

    YanıtlaSil