16 Kasım 2021 Salı

 Under The Oak Tree - 125. Bölüm 

Nadir Övgüler (2)

"Onlara fareleri nasıl yakalayacaklarını göstermem gerekecek. Görünüşe göre hepsi yeni ailelerini seviyor. Onlar için şefin standartları son derece güçlüdür. Bu sabah biraz erken kalktım ve onu geleceğin fare avcıları için özel bir yemek pişirirken yakaladım."

Dedi Rudis, yere yerleştirilmiş düz bir kaseyi işaret ederek. Yuvarlak ahşap kasenin içinde beyaz balık ince kıyılmış ve süt yulaf lapası gibi karıştırılmıştı.

Max, bir tabaktan yemek yemeye gömülen kedileri mutlu bir şekilde izledi, sonra tekrar kitap okumaya konsantre oldu.

"Şimdi, bu kitapla işin bittiğinde, Ruth'un sana verdiği tüm kitapları okumuş olacaksın. Manayı hissetme eğitimi pek ilerleme kaydetmediğim bir konu ama adım adım kılavuz sayesinde büyü kavramı ve ilkesi hakkında biraz bilgi sahibi oldum.'' Max kendi kendine konuştu.

Deri cebinden yeni bir parşömen çıkardı, yaydı ve karnına sokulan beyaz kedi Rola, sürünerek eteğiyle oyun oynamaya başlarken kitabın son sayfasını açtı.

Bir süre sevimli sahneyi izlerken kedinin sırtını kaşıdı ve kedi şiddetle tıngırdamaya başlayınca okuduğu harfler kafasında dans etmeye başladı ve artık ne okuduğunu anlayamadı.

Max utanmış bir yüzle kediye baktı. Rudis kediyi çabucak aldı ve uyku sepetine koydu, ancak kalbi kırık kedi ağlamayı kesmedi.

 "İsterseniz kedileri dışarı çıkarabilirim hanımefendi." diye önerdi Rudis.

"Oh hayır. Tam da kü-kütüphaneye gitmek ü-üzereydim. Ü-üzgünüm ama onlarla bi-biraz ilgilenir misin?''

"Merak etmeyin. Onlara biraz süt verdikten sonra sakinleşeceklerdir.''

Rudis şefkatle kediyi okşadı, tencereyi çıkardı ve sütü şöminede ısıttı. Max, kıyafetlerinin üzerine bir cüppe geçirmeden önce ona minnettar bir gülümseme verdi, kitabı aldı ve dışarı çıktı.

Sonunda Max, soğuk koridordan geçtikten sonra kütüphaneye girerken huzur buldu, koltuğuna yerleşip okumaya başlar başlamaz tanıdık bir sesin onu selamladığını duydu.

"Merhaba. Bayan Calypse. Bütün gece uyudunuz mu?"

Yüzünde şaşkın bir ifade olan Max, dün geceki sarhoşluk düşüncesiyle kızardı.

"Bi-bir hanımefendinin ha-hatasından bahsetmek ve bu-bunu bu kadar u-utanç verici kılmak... Ki-kibarca değil." Max, Ruth'a çıkıştı.

"Dünyada hangi kadın tek başına yarım fıçı içer?"

Max ona güvensiz bir bakışla baktı.

"Bana ya-yalan söyleme. O ka-kadar çok i-içemezdim."

"Yarım fıçı bira içtin. Şarabı da eklersek, çok daha fazlasını. Doğal bir içici olmalısın… böyle içtikten sonra bile iyi görünüyorsun. Nirta bile seni övdü.''

"Hayır, olamaz. Bu sa-sabah başım a-ağrıdı..."

"Gayet iyi görünüyorsun."

"Çünkü bi-bitki çayını i-içtim! Ben... ben bir içki-içkici değilim!"

Max sesini bile yükseltti ve açıkça reddetti.

Bir kadın için içici olmaktan daha utanç verici bir unvan olamaz, diye düşündü. Neyse ki, artık onunla alay etmeye niyeti yokmuş gibi, Ruth omuzlarını silkti ve masasına oturdu.

"Pekala, belki içme kapasiteni test etmen için ikinci bir şansın vardır."

"İkinci ş-şans o-olmayacak! Bir daha bö-böyle i-içmeyeceğim.'' Max ilan etti.

"Evet, evet, anlıyorum, ders çalışmak için buradasın, değil mi? Lütfen otur. şimdi duracağım. Kitabı ne kadar okudun?''

Max, masasına zayıfça oturmadan önce bir an için hoşnutsuz gözlerle ona baktı.

''Şimdi, okumam ge-gereken tek bir ki-kitabım kaldı. Hepsini a-anlamıyorum ama..."

"Oldukça çok okumuşsun. Bana anlamadıklarını söyle, ben de onu olabildiğince basitleştirip anlatayım.''

Max cebinden önceden hazırlanmış bir parşömen destesi çıkardı. Ruth onu aldı ve üzerine baktı. Max yazdığı notlarının sayfalarını okurken, Ruth'un yüzünde memnun bir ifade olduğunu fark etti.

"Günlerdir çok çalışıyorsun. Bu kadar motive olman harika."

''Be-ben sadece o-okurken anlamadığım şe-şeyleri yazdım.''

Max nadir bulunan övgülerine utanarak mırıldanırken, Ruth boş yere öksürdü ve yine sert bir bakışla geri döndü.

"Tamam o zaman açıklıyorum. İyi dinleyin.''

Max çabucak temiz parşömen yığınını, tüy kalemini ve mürekkep şişesini çıkardı. Ruth ona bakarak gülümsedi ve açıklamaya başladı ve söylediği her kelime Max tarafından parşömene yazıldı.

Ruth'un monoton sesi ve kaleminin kağıda süzülüşüyle ​​birlikte kütüphanede uzun zaman geçirdiler.

Max, çalışma saatleri uzadıkça hizmetçiden basit bir yemek hazırlamasını ve kütüphaneye getirmesini istedi.

Akşam yemeği geldiğinde masaya yüz yüze oturdular, ekmek ve çorba yiyip soru-cevap alışverişinde bulundular.

Max ekmeği bir elinde tuttu ve azar azar yedi, Ruth açıklama yapmakla meşgulken.

Öğrendiği her yeni bilgiyle zaman zaman heyecanlanıyor ve açıklamaları tekrar etmesini istediğinde, Ruth adım adım sabırla tekrar açıklıyordu. Beklenmedik bir şekilde ona nazik davrandı, bu yüzden endişelenmedi ve konuyu hemen anlamamasına rağmen, Ruth'un cömert bir tavrı vardı, bu yüzden rahatladı ve herhangi bir şey hakkında yanılma endişesi olmadan soru sorabildi. 

"Bu bana Dünya Kulesi'nde olduğum zamanları hatırlatıyor." Ruth aniden yüzünde nostaljik bir ifadeyle mırıldandı. Yüzündeki ifade, Max'in ne düşündüğünü merak etmesine neden oldu.

Ç/N: Ayy Riftan akşam yemeği için beklemiiyorr muyduuu amanın 

Önceki Bölüm                                                                                              Sonraki Bölüm

1 yorum:

  1. Hakdhalbxkqaghaagagbagahaaj Ruth ve Maxi’nin atışması müthişşş

    YanıtlaSil