14 Kasım 2021 Pazar

Under The Oak Tree - 112. Bölüm

 Max'in Kararlılığı (1) 

Yığından en üstteki kitabı aldı ve kaşını kaldırarak diğer taraftaki kıza baktı.

Max'in güveni dikkatli bir bakışla karşı karşıya kaldığında kayboldu. Bir cevap mırıldandı.

"V-ve... çünkü o-olabilirdi...Bi-birazcık bile... Bunu bi-bilmenin iyi o-olacağını dü-düşündüm..."

Ruth aniden ona gergin bir şekilde bakarken gülümsedi, homurdanıp homurdanmayacağı konusunda emin değildi.

"Bu çok takdire şayan bir fikir." Bir çocuğu övüyormuş gibi konuştu ve sandalyesini karşısına çekti.

"Dün ders çalışmaya mı başladın? Bana ne yaptığını göster.''

Daha o izin vermeden bir parşömen yığını aldı. Max kısık gözlerle ona sert bakış attı. Bir gün büyücüye, ondan izin almadan bir kadının nesnesine asla dokunmaması gerektiğini söyleyecekti. O kararını verirken…

… Ruth beklenmedik bir şekilde, ''Antik dili konuşabiliyor musun?'' diye sordu.

"Ö-öğrendim... Be-ben küçükken." Garip bir şekilde söyledi.

Rosetta büyüyüp mükemmel bir kız olduğunda, Max en sıkı eğitimi almıştı. Kızının aptallığını düzeltmek Croix Dükü'nün emriydi. Bununla birlikte, sıkı bir müfredatla bile semptomları hafifletilmedi ve Rosetta'nın mükemmelliğinin ortaya çıkması çok uzun sürmedi. Bu şekilde, ayda bir kez yüksek yoğunluklu bir öğretmenin ve babasının önünde şiir okumak gibi korkunç bir görevden kurtuldu.

Elbette bütün gece ezberlediği bir şiiri tamamiyle hiç okumadı. İlk kıta bitmeden babası tarafından öldürülesiye dövülürdü. Max, korkunç anılarla solan yüzünü saklamak için aceleyle gözlerini indirdi.

"Be-ben bunda iyi de-değilim, ama..." Konuşmaya başladı.

"El yazınıza baktığımda, titiz görünüyor."

''Çü-çünkü be-ben ki-kitap o-okumayı seviyorum... Zo-zor kelimeleri… Bi-bilmiyorum..''

Ruth uzun süre sessiz kaldı. Max gözlerini kaçırdı çünkü sessizlik rahatsız ediciydi. Tek kelime etmeden arkasında bıraktığı parşömen yığınına bakan Ruth aniden, "Neden sihir öğrenmiyorsun?" dedi.

Max ne dediğini hemen anlamadı ve gözlerini kırpıştırdı. Kendi önerisiyle heyecanlanan Ruth aniden elini uzattı.

''Büyü öğrenmek, iyileştirmeyi öğrenmekten çok daha iyidir. İyileştirme büyüsünü kullanabilseydin, yüküm daha az olurdu!'' Büyücü, bunun tamamen kendi yararına olduğuna dair küçük bir öneriyi gizlemedi.

Max kaşlarını çattı ve yalanladı, "Bü-büyü... çok ka-karmaşık ve karışık he-hesaplamalar gerektiriyor... Bunun yüksek dü-düzeyde bir ö-öğrenme olduğunu du-duydum. Be-benim için bu çok fa-fazla."

"Elbette, yüksek seviyeli ileri büyü öğrenmek için çalışmak ve eğitim almak uzun zaman alır, ancak genel büyü söz konusu olduğunda bu tamamen farklı bir hikaye. Temel mana yakınlığınız olduğu sürece, yıllarca eğitim ve öğretimden biraz büyü öğrenebilirsin.''

"Ge-genel büyü ne-nedir?" Max merakla sordu.

''Tüm şamanistik büyüleri ifade eder. Basit iyileştirme büyüsü, kurtarma büyüsü, havaya yükselme vb. büyüleri içerir.'' Ruth, sanki iyileştirme büyüsü, kurtarma büyüsü ya da havaya yükselme büyüsü bir toplama çıkarma işlemiymiş gibi doğal bir şekilde konuştu.

Max pasif bir şekilde gülümsedi. ''Ya-yapabilseydim… harika o-olurdu… ama yı-yıllar alacak. İ-iyileştirmeyi hemen ö-öğrenmek güzel…''

''Mana yakınlığınızı geliştirmek ve matematik, eski diller ve temel çalışmaları öğrenmek yıllar alır. Öğrenmek için temel becerilere sahipsin çünkü zayıfsın ama büyüyle ilgileniyorsun ve eski dilleri ve matematiği yapabiliyorsun. Sadece birkaç ay antrenman yaparsan, basit bir büyü öğrenebileceksin."

Max, Ruth'un sürekli ikna kabiliyetiyle beklentilerinin sarsıldığını hissetti. Gerçekten büyü yapabilir miyim?

Titreyen gözlerle ona baktı. "Be-ben... ben... gerçekten bü-büyü ö-öğrenebilir mi-miyim?"

"Denemekten bir şey kaybedilmez"

Doğru! Max cesaretini topladı. "E-eğer bana ö-öğretebilirsen... Öz-özenle ö-öğreneceğim!"

"Tamam o zaman yarın öğleden sonra kütüphaneye gel. Büyü öğrenmek için ihtiyacın olan donanıma sahip olacağım." Ruth neşeyle konuştu, rafa yürüdü ve iki kalın kitap aldı.

''Bu kitaplar büyüyü anlamanıza yardımcı olacaktır. Vakit buldukça okuyun.''

Elinde kitap ve çırpınan bir kalple kütüphaneden çıktı. Kalbi çok hızlı atıyordu. Hayatında ilk kez potansiyelini bulmuş gibiydi.

Tanıdık olmayan bir kalp çarpıntısı, Max'i şafağa kadar uyanık tuttu. Mumlara başvurdu ve Ruth'un verdiği kitabı gözlerinin altı kararana kadar okudu. Biri büyünün bir taslağıydı, diğeri ise büyü ilkesinin basitleştirilmiş bir versiyonuydu.

Düşündüğü kadar zor değildi. Bunu yapabileceğini düşünerek yüreğinde kararlılık yükseldi. Bildiği kadarıyla, gerçekten bir büyücü olabilirdi.

Avuçlarından ateş püskürttüğü, manayı parçaladığı ve Anatol'u işgal etmeye çalışan düşmanları yok etmek için yağmur ve rüzgara neden olduğu sahneleri zihninde canlandırdı. Riftan'ın ona gururla sarılışı da oradaydı. Onunla gurur duyduğunu hayal ederek dudakları aralandı ve yüzünde bir gülümseme belirdi.

Eğer büyü yapabilseydi, muhtemelen Riftan'a seferlerde eşlik edebilirdi. Ayaklarını yatağa vururken canavar görünce bayıldığını tamamen unutmuştu. Yüreği umutla doldu.

Ç/N: Ayy Maxi'm çookk tatlııı 😍

Önceki Bölüm                                                                                               Sonraki Bölüm

4 yorum:

  1. Ayy Riftan babasının yaptıklarını inşallah öğrenirde yakın zamanda gidip pataklar o gerifi

    YanıtlaSil
  2. Maxi’nin kendini yetersiz hissetmesinden nefret ediyorum -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güçlü ve akıllı umarım bu durum kısa bir sürede değişir

      Sil
  3. Evet ya cidden çok tatlı😍 Ama salaklığı bana beni hatırlatıyor

    YanıtlaSil