30 Aralık 2021 Perşembe

Lucia - 52.2 Bölüm 

Taran Dük'ünün Aile Doktoru (2) 

Düşesin isteğini takiben Anna, Philip'e ilacının reddedildiğini bildirdi. Philip onun hikayesini dinlerken şaşkınlığını gizleyemedi.

"Yani... vanilya kokusunu veren bitki karışımını biliyor...?"

Philip defalarca kendi kendine mırıldandı.

"Düşesle tanışmama izin ver. Bu kesinlikle bir tedavi.'' (Philip)

"Bunun olamayacağını biliyorsun. Gözetim altında olmak için ne yaptın?'' (Anna)

"Bu kişisel bir mesele ve tıpla ilgisi yok. Madam'ın tedavisinden vazgeçmeyi mi düşünüyorsun?"

Anna başını salladı.

"Benim için başka yolu yok. Dediğiniz gibi, Sör Philip Madam ile tanışabilir ve bunu ona doğrudan açıklayabilirdi, ancak görüşmenin kendisi imkansızdır." (Anna)

"Anna, gözümün önündeki bir hastadan vazgeçemem." (Philip)

''…O zaman, döndüğünde Majesteleri Dük'e soracağım.''

Taran Dükü, tımarı teftiş ettiği için şu anda Roam'da değildi ve bu Philip'in kaçırmaması gereken bir fırsattı. Dük bir kez geri döndüğünde, Düşes ile asla yalnız bırakılmayacaktı.

Dük, pelin otunun arkasındaki sırrı bilmiyordu ama Düşes, Philip'in reçetesini aldıktan sonra hamile kalırsa, Dük, Philip'in manipülasyonlarını ve hilelerini hemen anlayacaktı. Ve Dük, çocuğun doğmasını engellemek için elinden gelen her şeyi yapacaktı.

Bu nedenle Dük, Philip'in Düşes'in hamileliğine karıştığını bilmemeliydi. Bunun için Philip'in Düşes ile tanışması gerekiyordu. Düşesle tanıştığında onunla konuşup ikna edebileceğinden emindi.

''Hastanın iradesi önceliklidir. En önemlisi hastanın çocuk isteyip istemediğidir. Majesteleri Dük, zaten varisi olarak evlilik dışı doğmuş bir çocuğu varken Madam'dan bir çocuk ister mi? Soylular soğuk kalplidir. Bizim gibi sıradan insanlardan farklılardır. Birinin karısına olan veraset ve sevgisi tamamen farklıdır. Madam'ın da ona yaşlılığında bakacak bir çocuğu olmalı. Madam'ın kendi çocuğunu asla kucaklayamaması sence de yazık olmaz mı?"

Philip sakince Anna'yı ikna etmeye çalıştı. Ve kalbi Philip'e olumlu bakan Anna kolayca ikna edildi.

'İlişkileri şu an iyi olabilir ama...'

İlk etapta asil ilişkiler böyleydi. Sonrasında erkek ya da kadın, ayrı sevgililer tuttular ve evli olduklarında bile dışarıda eğlendiler. Geriye sadece çocuk kaldı.

Anna, Düşes'in evlenir evlenmez kayıtlara gayri meşru bir oğlu kaydettirmek zorunda kaldığı için zayıfladığını söyleyen hizmetçiler gibi düşünüyordu.

"Leydi ile konuşmayı deneyeceğim."

Anna için bu, Madam'ın iyiliği içindi.

* * *

"Leydim, geçen gün sizinle konuştuğum doktor sizinle görüşmek istedi." (Anna)

"Öyle mi? Benim için sorun yok." (Lucia)

"Ancak leydim. Bu doktor...aslında o Dük'ün doktoru."

"Dük'ün mü?"

"Evet. Uşak bir süre önce beni çağırdı ve bana haber verdi. Bana Dük'ün doktorunun izlendiği ve leydi ile görüşmesine izin verilmemesi ve leydiye varlığından söz edilmemesi gerektiği söylendi. Bana bunun Majesteleri Dük'ün emri olduğu söylendi."

Anna'nın ifadesi ve tonu kararlıydı. Lucia'nın iyi tarafını görme beklentisi azalmaya başladı.

"Öyleyse şu anda büyük bir hata yapıyorsun. Bana bundan bahsetmeme emrine karşı geliyorsun.'' (Lucia)

''Farkındayım ve sorumluluk alacağım. Ama Leydim, doktor kesinlikle tedavi edilebileceğini söyledi. Leydi ile tanışmak ve açıklamak istiyor." (Anna)

"Sorumluluk mu? Nasıl sorumluluk alacaksın?''

''…Doktorluk görevimden istifa edeceğim. Birçok alanda çok fazla eksiğim var.''

''…''

Lucia, Anna'nın bitkin ifadesini inceledi. Kadının aklında çok şey olduğunu söyleyen bir ifadeydi.

''Anna, geçen seferki ilaç meselesi böyleydi ve bu seferki mesele de aynı şekilde. Görevini normal şekilde yerine getirseydin bunlar olmayacaktı.''

''Çizgi dışı davrandığımı biliyorum. Ben sadece leydiyi tedavi etmek istiyorum ki leydi güzel bir çocuğa sahip olabilsin."

Lucia içini çekti. Anna kötü biri değildi. Aksine, Anna'nınki kadar saf tutkulu birini görmek nadirdi. Bu nedenle, Lucia Anna'yı sevdi. Ancak, Lucia insanlara karşı nazik davranan biri değildi.

"Dük'ün benimle tanışmak isteyen doktorunun adı nedir?"

"…Sör Philip.''

"Sör?"

"Baron olarak anılıyor."

Gezgin doktor Philip, Dük'ün doktoru olabilir mi? Dük'ün unvanlı doktoru hangi nedenle ortalıkta dolaşıyor olabilir? Rüyasında gördüğü Philip, bir gezginin hayatına alışmış görünüyordu. Kısa bir yolculuk yapan bir gezgin değildi.

'O sırada Taran Dükü'ne bir şey olmuş olabilir mi?'

Hayatının sonraki bölümünde, Lucia dünyadan uzak yaşadı. Dünyada neler olup bittiğini bilmiyordu, yüksek sosyete hakkında haberleri çok az duyardı. Rüyasındaki hayatının en sakin zamanıydı ama Lucia aniden rüyadaki kendine kızdı. Etrafındaki şeylere biraz daha fazla ilgi göstererek yaşasaydı ne güzel olurdu.

'Hugo neden doktoru öğrenmemi istemedi?'

Hepsinden ötesi, adam sadece bir birincil doktordu. Hugo onu görmekten nefret ediyorsa, adamı kolayca kovabilir ve onu bir daha asla görmeyebilirdi. Neden doktorun etrafına göz dikmek gibi karmaşık bir süreçten geçiyordu?

"Dük'ün bu doktoru, uzun süredir Dük için mi çalışıyor?" (Lucia)

"Uzun süredir Dük'ün evinin doktoru olduğunu duydum."

Lucia, "uzun süredir evin" sözlerini duyduğunda, Hugo'nun söylediği bir şeyi hatırladı.

[Sana her şeyi anlatamam. Bunlar öldüğümde bile açıklamak istemediğim şeyler.]

'Saklamak istediği sırlar. Bu doktor... onları biliyor.'

Bu sadece bir histi. Ancak anlamadığı bir şey vardı. Tahmini gerçekten doğru olsaydı, doktor Hugo'nun ellerinde çoktan ölmüş olurdu. Elindeki ipuçları daha ileri bir varsayıma varamayacak kadar azdı ama kesin olan bir şey vardı.

Lucia doktorla görüşmek istemiyordu. Doktorla görüşmek isteseydi, şimdi en iyi şans Hugo'nun orada olmamasıydı, ancak içgüdüleri ona Hugo'nun bilgisi olmadan doktorla görüşmemesini söylüyordu.

"Bu doktorla görüşmeyeceğim." (Lucia)

Anna kederle içini çekti.

"Anna, bir doktor ve Dük'ün evinin bir çalışanı olarak olarak büyük bir gaf yaptın. Bir doktor olarak yaptığınız hatayı affedebilirim ama Majesteleri Dük'ün emirlerine itaatsizlik ederek yaptığınız hata için bunu yapamam. İstifana gelince, kabul edeceğim ama şimdi değil. Yakında başkente dönecek olabiliriz, bu yüzden başkente gidene kadar yanımızda kal."

Lucia daha sonra Jerome'u aradı.

"Jerome, bugün doktorum Anna, Dük'ün doktorunun benimle tanışmak istediğini söyledi. Ancak daha önce beni bu konuda uyarmıştın.''

Bir an için Jerome'un keskin bakışları, başı öne eğik bir şekilde yan tarafta duran Anna'ya kaydı, sonra bakışları tekrar Madam'a döndü.

"Evet, leydim. Emri efendi verdi.''

"Eğer onun emriyse, mutlaka bir sebebi vardır. Dük'ün doktoruyla görüşmeye hiç niyetim yok. Bu olaya gelince, döndüğünde kendisine bizzat haber vereceğim.''

"Evet, leydim."

''Anna istifasını sunmak istedi ama ben reddettim. Başkente gidene kadar benim doktorum olarak kalacak. Yani Anna'yı ayrıca sorgulamaya gerek yok.''

"Evet, leydim."

Jerome'un tavrı, emir almak için kralının önünde diz çöken ciddi bir şövalyeye benziyordu. Jerome, Madam'ın akıllıca kararlarına her zaman saygı duydu. Taran Hanedanını güvenilir bir şekilde ayakta tutanların hiçbir eksiği yoktu.

Jerome iki saygın efendiye hizmet etmekten gerçekten memnundu.

Ç/N: Kadın başkahramanlar nasıl mı olmalı, kadın başkahramanlar Lucia gibi olmalı..

Önceki Bölüm                                                                                                 Sonraki Bölüm

6 yorum:

  1. Bu kız nasıl 18 yaşında yaaa😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüyasında 50 yıl yaşamış olsa, 12 yalında uyandı +6 diyelim 56 yaşında kabaca

      Sil
  2. Harika biri lucia. Aptal baş karakter gibi davranmadı.

    YanıtlaSil
  3. Lucia sen tam bir baş yapıtsın 😘 ama ben olsam tanışırdım 😅
    Neyse ben bir bi uyanırım senin yerinde kendimi bulurum, söz , tanışmayacağım doktorla

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil