4 Aralık 2021 Cumartesi

Under The Oak Tree - 256. Bölüm 

 "Bö-böyle değil.  Be-benim için de zor bir karardı.  Ben umursamıyorum... değil."

 "O zaman..." Bir şeyi bastırıyormuş gibi Riftan bir an konuşmayı bıraktı.  "O zaman benimle gelmelisin."

 Max gözyaşlarının akmasına engel olamadı ve elleriyle yüzünü kapattı.  Riftan onun beline sardı, çaresizce konuşarak onu ikna etmeye çalıştı.

 "Eğer gerçekten yanımdan ayrılmak istemiyorsan, o zaman benimle gel.  Başka bir şey için endişelenme!  Sana tekrar bir kale ve sadık hizmetkarlar vereceğim.  Artık nihayet birlikte olabildiğimize göre… tekrar ayrı kalamayız.  O yıllara tekrar dayanabileceğime güvenim yok benim!"

 'Kalbime bir bıçak saplamak, bu sözleri duymaktan daha az acı verici olurdu.' Riftan'ın kara gözleri acıyla titrerken Max ona acıyla baktı.

 İstediğini yapma arzusu, iki parçaya bölünüyormuş gibi hissetmesine neden oldu.  Kalbi şiddetle evet dedi ve mantık duygusu kafasında bu teklifi kesin olarak reddetti.  Hangi seçeneğin yapılacak doğru şey olduğu çok açıktı.  Max'in yüzü, ağlarken ve titreyen dudaklarını açmaya çalışırken buruştu.

 "Ben.. Bunu yapamam."  Ağzında acı bir tat vardı ve patlayan hıçkırıkları yutarken boğazı çatladı.  Nefesi tıkanmış gibi soludu.  "Senden her şeyi aldığımda… Ben.. Ben.. Başım dik nasıl yaşayacağım?  Benimle evlendiğinden beri… başına gelen iyi bir şey olmadı… tek bir şey bile… senin sorumluluğunda olmayan bir sefere gitmeye zorlandın… ölme noktasına kadar acı çektin… ve şi-şimdi  ünvansız, topraksız, mülksüz, yoldaşların olmadan kalacaksın… Sa-sadece her şeyi kaybedeceğini gerçeğini düşününce … Bu konuda nasıl cahil numarası yapabilirim!" 

 "Sana umurumda olmadığını söylüyorum.  Benim için fark etmez!  Sana sahip olduğum sürece, her şeyin yoluna gireceğini söylüyorum."

"Be-benim için önemli!"  Sıcak gözyaşları yanaklarına düştü.  Max onun yüzünü tuttu ve hıçkıra hıçkıra ağladı.  "Hayatım boyunca… kendimi işe yaramaz bir insan olarak dü-düşündüm.  Dayanamadım, kendimden çok utandım.  Bu yüzden… kendimi kimseye açıkça gösteremedim… Hakkımda doğruyu bile söyleyemedim… Gururumu,…yalan söylemek… ve iyiymiş gibi davranmak mottosu üzerine kurdum…"

 Max gözlerini sıkıca kapattı.  Sürekli akan gözyaşlarına hakim olamıyordu.  "Be-ben artık bunu yapmak istemiyorum.  Artık değil… Artık kendimden nefret etmek istemiyorum."

 Max'in bulanık görüşü Riftan'ın telaşlı yüzünü yakaladı, Riftan'ın kolunu sıkıca kavradı ve yalvarırcasına ona bağırdı.  "Ben sadece... senin için gitmiyorum.. Değişmek istiyorum.  Kendimle gurur duymak istiyorum.  Bu yüzden lütfen... bırak gideyim..."

 "…istemiyorum.  Gitmene izin veremem."

 Max elini uzattığında, Riftan sanki ateşe dokunmuş gibi onu reddetti ve ondan uzaklaştı.

 "Bı-bırak beni lütfen.  Gitmeme izin vermelisin."

 "İstemiyorum dedim!"

 Riftan bir çocuk gibi çığlık attı.  Kaya gibi sağlam görünen geniş omuzları şiddetle titriyordu, Max'e yırtık gözlerle bakarken, sanki kaçıyormuş gibi odadan çıktı.  Max onu takip edemedi, sendeledi ve tam onun olduğu yere oturdu.  Vücudu sanki bir fırtınanın ortasındaymış gibi şiddetle sallandı.  Kendine sarılıp hüzünle ağladı.  Sıcak gözyaşları yüzünden aşağı akmaya devam etti, vücudunun bir parçası kesilmiş gibi hissetti.

 'Gerçekten bunu yapmak zorunda mıyım?  İncitse ve canımızı acıtsa bile gitmeli miyim?'

 Şüphe ve acıyla bunalmış halde, ellerini ateşli yüzünün etrafına sardı.  Bu duruma yol açan her şeyden nefret ediyordu.  Ve bunların arasında kendisi de vardı.  Max gözlerini sıkıca kapattı.

 ***

Gözyaşları durduğunda, son günlerde biriken gerginlik ve yorgunluk vücudunu ele geçirdi.  Rudis'in yardımıyla banyo yaptı ve yeni giysiler giydi.  Kendini bu kadar zayıf hissetmesi, artan duyguları yüzünden miydi?  Artık ayakta duracak enerjisi kalmamıştı.  Yatağa geri yattıktan sonra derin bir uykuya daldı.

 Uyandığında sabah ışığı pencereden içeri sızıyordu.  Oturup parıldayan cam pencereye baktı.  Yatağın yanındaki yer boştu.  Soğuk çarşafı parmak uçlarıyla okşayarak yataktan kalktı ve omuzlarına bir şal örttü.  Riftan'ı bulmaya çalıştı ama fikrini değiştirdi ve yatağa oturdu.  Riftan'ın düşünmek için zamana ihtiyacı vardı ve kendisinin de duygularını ve zihnini temizlemek için zamana ihtiyacı vardı.

 Şöminenin önüne yürüdü, elindeki suyla yüzünü yıkadı ve saçlarını taradı.  Bir süre sonra Rudis kapıyı açıp içeri girdi.

 "Uyanmışsınız."  Nazikçe gülümsedi ve kucağında taşıdığı ahşabı şöminenin yanına koydu.  "Kahvaltınızı hemen hazırlatmak ister misiniz?  Dün gece uykuya kaldınız ve düzgün bir akşam yemeği bile yemediniz."

 Hizmetçinin nazik yüzünü görmek Max'in kalbini  sakinleştirmiş gibiydi.  Bir kurbağanın vıraklaması gibi, Max duyulmaz bir sesle mırıldandı.

 "Evet lü-lütfen."

 "Lütfen biraz bekleyin.  Hemen lezzetli bir yemek hazırlayacağım." 

 Rudis çoktan sönmüş olan ateşe odun koydu, körükle havalandırdı ve kapıya yöneldi.  Max tereddüt etti ve sordu.

 "Bu arada... Lord..."

 Rudis bir an durdu ve temkinli bir ses tonuyla cevap verdi.  "Görünüşe göre ofisinde.  Bir şeye ihtiyacınız olursa onu aramamı ister misin?"

 Max garip bir gülümsemeyle başını salladı.  Kavgalarını duymuş olması gerekirken hiçbir şey bilmiyormuş gibi davrandığı için Rudis'e minnettardı.  Rudis gittiğinde şöminenin önüne oturdu, düşüncelere daldı.

 Kediler kucağına toplandı, miyavlıyor ve mırlıyorlardı.  Kalenin dışında, odun kesmekle meşgul hizmetçilerin sesi duyuldu.  Her zamanki seslere dikkat ederken, batık bir gemi gibi sürüklenme hissi yavaş yavaş azaldı.  Yanan alevleri izledi ve çalkantılı olmadan önceki günleri hatırladı.


Bölge hakkında hiçbir şey bilmeden, Calypse Kalesi'nin leydisi olarak Riftan tarafından oraya getirildiği ve kalenin yeniden dekore edildiği, bazı olaylar ve kazalarla uğraştığı günleri düşündü.  Ruth, Yulysion, Garrow ve Remdragon Şövalyeleri ile tanışmış olmak.  Yavaş yavaş onlara yaklaşmak ve hatta büyü öğrenirken kavga etmesi… Ağzında hafif bir gülümseme belirdi.

 Ardından korkunç bir savaş yaşadığı, pervasızlığına küskün olduğu, hatta çocuklarının ölümüne neden olduğu günleri de hatırladı.  Hüzün ve pişmanlık yüreğini doldurdu.  Pişman olacağı yüzlerce şey vardı ve kendi isteğiyle babasının peşinden gittiğini hatırladığında, zihni utanç ve olumsuz düşüncelerle doldu.

 Böylece o günlerin tüm anıları umutsuzca birikmişti.  Gözlerini hafifçe kapadı: Artık alıştığı her şeyden vazgeçmesi ve bilinmeyen bir dünyaya doğru yürümesi gerekiyordu.  Korku onu iliklerine kadar ele geçirmişti ama bir şekilde ayrılma kararı kesin olarak verilmişti.

 Aniden, Riftan'a bağırdığı sözlerin sadece onu ikna etmek için olmadığını fark etti.  Sonsuza kadar onunla kalmak istedi ama kalbinin bir köşesinde onun gölgesinden çıkma arzusunu hissetti.  Gittikçe çürüyen kendi dünyalarına hapsolmuşlardı, iş Max'e geldiğinde Riftan kendini mahvetmekten çekinmedi bile.  Max dünyadan saklanmak ve sonsuza kadar ona sarılmak istiyordu, bu baştan çıkarma onu sürekli olarak etkiliyordu ama böyle devam ederlerse Riftan'ın geleceğini çamura bulayacaktı ve Riftan da onu kollarında saklamaktan boğacaktı.  “Aşk” adına birbirlerini mahvedeceklerdi.

 Pencereye yürüdü ve solgun kış gökyüzüne baktı.  Uzak gökyüzüne doğru arka arkaya uçan göçmen kuşları görebiliyordu.  İçinde bir şeyin dayanılmaz acıdan yükseldiğini hissetti.  Umut olarak adlandırılmak çok acı vericiydi ve kararlılık olarak adlandırılamayacak kadar zayıftı.  Max pencereyi açtı, soğuk hava ciğerlerini doldurdu ve soğuk esinti yüzünü serinletti.  Bulutların arasından sızan güneş ışığı sanki kışın bittiğini haber verircesine soluk bir altın rengine sahipti.  Dünya o kadar güzel uyanıyordu ki bu acımasızdı.

 Ertesi gün, hala Riftan'dan haber alamadı.  Max onu aramadı, düşüncelerini sakinleştirmesi için ona zaman vermek istedi.  Ancak, kaleye döndüklerinin dördüncü gününde ondan tek bir iz bulamayınca cesaretini toplayıp ofisine yöneldi, ama sonunda kapının önünde durduğunda, yapamadı.  Topuzu çekmek için kendini getirme.

 'Kalbini daha kaç kez kıracağım?'

 Onu bırakması için Riftan'a yalvardığı gerçeği onu dehşete düşürdü.  Kaygılı bir şekilde eteğinin kenarıyla oynadı, sonra kapıdan uzaklaştı ve gün batımının parıltısının görülebildiği karanlık koridora baktı.  O anda, odasına bu şekilde dönmek için güçlü bir istek duydu.  Ancak kısa süre sonra kararını verdi ve tekrar kapıya yaklaştı.

 Bir kez daha tereddüt ettikten sonra dikkatlice kapıyı açtı ve Riftan'ı bir kanepede uyurken gördü.  Max sessizce içeri girdi, sonra yerde bir kadeh şarap gördü ve yürümeyi bıraktı.  Halının üzerine alkol dökülmüş gibi koyu kırmızı bir leke vardı.  Bardağı dikkatle kaldırdı, likör kokusu burun deliklerini deldi.  Max burnunu kırıştırdı ve yanındaki boş şarap şişesine baktı. 

 Görünüşe göre, Riftan konuşacak bir durumda görünmüyordu.  Max içini çekerek pelerinini çıkardı ve kadife kanepede yatan Riftan'ın vücudunun üzerine örttü.  Tam odadan çıkmak için dönerken Riftan'ın boğuk sesini duydu.

 "… o kadın… hep tepeye gider ve ufka bakardı."  Max tereddüt etti ve döndü.  Riftan yavaşça gözlerini açtı ve ona baktı.  Gözleri çökmüştü, her zamankinden daha koyuydu.  "Beni doğuran kadın, sabah olunca saçlarını tarar, tepeye çıkardı.  Onu terk eden adamı beklediğini bilirdim.

 Max, onun geçmişinden bahsettiğini fark edince gerildi, her zaman kendi hakkında konuşmaya isteksizdi.  Odada alay ve ilgisizlikle karışık bir ses yankılandı.

 "Buna inanabiliyor musun?  Onu kullanan ve onu terk eden bir adam için on yıldan fazla bir süre özveriyle bekledi.  Bir zamanlar eğlendiği masum kadını tamamen unutmuş olmalı." 

 Alaycı kahkahalar havada soğuk bir şekilde yayıldı.  Max omuzlarını kamburlaştırdı ve sakince ona yaklaştı.  Riftan, sanki onu dinleyip dinlememesi umurunda değilmiş gibi kayıtsız bir tavırla konuşmaya devam etti.

 "Üvey babam ağırbaşlı bir insandı.  On iki yıl boyunca ona hiç bakmayan bir kadınla evli kaldı.  Bu arada o kadın, sadece birkaç ay birlikte olduğu adamı önemli biriymiş gibi beklemeye devam etti.  Bekledi ve bekledi… ve adamın savaşta öldüğünü duyunca kendini astı."

 Max elini tutmaya çalıştı ama kolunu havada geri çekti.  Sanki ciğerleri buzlu suyla dolmuş gibi soğuk hissetti.  Riftan soğuk bir gülümseme sergiledi.

 "Bir gün kulubeye  girdiğimde tavandan sarkıyordu.  Çok güzel bir kadındı oysa… Sefil bir sahneydi."  Riftan gövdesini kaldırdı ve bacaklarını yere indirdi.  Sonra Max'in yaşlarla dolu gözleriyle şaşkınlıkla solmuş yüzüne bakarak tekrar konuştu.  "Ölsem bile böyle olmayacağıma yemin ettim.  Kendimi bu kadar perişan etmeyecektim..."

 Max diz çöktü ve ellerini sıktı.  Riftan'ın saplantı haline getirdiği düşünceleri fark ettiğinde, kalbi korkuyla battı.



Ç/N : Max'i çok iyi anlıyorum. Gerçekten böyle bir şey ikisi için de gerekli. Mantıken olması gereken bu. Ama Riftan'ın perişanlığına dayanamıyorum 😢😢😢


Önceki Bölü                                                                                                   Sonraki Bölüm

10 yorum:

  1. Kınadığınla sınandın Riftan. Ve annenden sevmeyi bu şekilde öğrendin ne kadar sana mantıklı gelmese de.
    Ve sen de annen gibi delicesine sevdin. Maxi ölse aynısını yapardın...

    YanıtlaSil
  2. Yaaa ne zamandır diyorum düke suikast

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shsfsgshshs suikastçı reyizzz nerde kaldı diyordum ben de 😂

      Sil
  3. Riftan en nefret ettigi seye donustu...

    YanıtlaSil
  4. Sonraki bölümü nazan öncel-gitme kal bu şehirde eşliğinde okumanızı tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  5. Aşk pişmez arkadaşlar, karın doyurmaz ve para getirmez... Aşk, doğru şartlarda size olabilecek tüm mülkü verecek yegane şey olabilir ama tek başına, aslında kelimenin hiçbir anlamı yoktur iki kişinin birbirini sevmesinden başka. Üstelik sadece aşk, çok zarar verebilecek bir zehirdir. Aşkları kendilerini mahvetmeden önce kontrolü ellerine almaları gerekiyordu ve Max, bunu yapmak için cesaretini ortaya koydu. Riftan bunu yapabilecek kadar cesur değildi o yüzden sadece daha çok bağlandı, körkütük bir şekilde. Max'in değişmesi ve gelişmesi için, ayrıca tabii ki Riftan icin de gitmesi en doğru karar ve zor da olsa baş etmeleri gereken bir şey. Bu ilişkilerini daha da kuvvetlendirecek aslında ve Riftan'ı ne kadar bağrıma basmak istesem de aşkı onu öldürecek boyuta gelmeden önce biri buna engel koymalı.

    YanıtlaSil
  6. Bölüm atlayarak geldim ve sonunun buraya varacağını tahmin bile edemezdim ne olmuş bu çifte böyle ayrılacaklar mı şimdi mutsuz son mu 😭

    YanıtlaSil
  7. Maxinin sebeplerini anlayabiliyorum ama brnce mantıksız davranıyor

    YanıtlaSil