3 Aralık 2021 Cuma

 Under The Oak Tree - 255. Bölüm 

[Şarkı Önerisi :Tarkan - İnci Tanem ]

Max ve Prenses, Riftan'ın tüyler ürpertici tonu karşısında inanılmaz derecede gerginleştiler. Riftan masanın üzerine eğildi ve onlara tehditkar bir bakış attı.

"Orada bir sürü kelime söyledin ve şimdi dudakların mı mühürlendi? Bu fikri ortaya atanın kim olduğunu bilmek istiyorum.''

Max'in omuzları ürkütücü sesiyle kamburlaştı, eğer bir kaplumbağa olsaydı çoktan kabuğunun içinde saklanmış olurdu. Sonunda Prenses Agnes iç çekerek itiraf etti.

"Benim fikrimdi. Dük'ü bir davadan vazgeçirmenin tek yolunun, ona dayanamayacağı büyük bir kayba katlanmak zorunda bırakmak düşündüm."

''Yani… bunu başarmak için karımı kullandığını mı söylüyorsun?''

Saldırının hedefinin kim olduğu anlayınca, Riftan duruşunu düzeltti ve çevik bir hızla prensese yaklaştı.

"Senden bunu yapmanı kim istedi? Senden yardım mı istedim ben!?''

''Eğer duruşma yapılsaydı, unvanını ve mal varlığını kaybederdin. Başka yol yoktu."

"Peki bu seni ne ilgilendirir? Bu çözümü karıma sunmaya hangi hakla cüret ettin!''

''Ri… Riftan…!''

Max onun bariz kabalığı karşısında irkildi ve Riftan'ın cübbesinin ucunu çekiştirdi. Riftan başını ona doğru çevirdi ve bıkkın gözlerle ona baktı, kalın boynu sanki binlerce küfür savuruyormuş gibi görünür bir şekilde sarsılmıştı. Sonra, sanki kendini kontrol etmiş gibi, bir adım geri atarak yüzünü sertçe ovuşturdu. Bir süre sonra Riſtan daha sakin bir sesle sordu.

"Şimdi ne yapmayı planlıyorsun?"

"... Dük'ün ayrıca onu Dünya Kulesi'nde araştırabilecek birkaç yüksek rütbeli büyücüyle teması var. Croix Dükü muhtemelen gerçekleri onlar aracılığıyla doğrulamaya çalışacaktır. Kuledeki bazı yüksek komuta büyücüleriyle konuştum, ama meseleyi biraz daha derinden inerlerse, Maximilian'ın henüz resmi olarak atanmadığını çabucak keşfedecekler. Bu olmadan önce…''

Prenses devam etmeden önce bir an tereddüt etti, sonra ciddi bir ses tonuyla konuşmaya başladı. ''Maximilian Nornui'ye gitmeli. Dünya Kulesi'nin bir üyesi olursa, Dük konuyu daha fazla araştırmayacaktır. Gerçeği öğrense bile Nornui onu korumaya devam edecek. Kule yöneticileri ayrıca kayıt gününü değiştireceklerine söz verdiler.''

Prenses konuşmayı bitirir bitirmez Max gözlerini sıkıca kapattı, onun dürtüsel olarak öfkeyle alev alacağı bekliyordu ancak aksine Riftan sessiz kaldı. Ürkütücü bir şekilde sessizdi.

Max kalbinin sıkıştığını hissetti ve elbisesinin eteğini daha da sıktı, doğrudan Riftan'ın gözlerinin içine bakmaya cesareti yoktu. Başını sıkıntılı bir kalple indirirken, buz gibi soğuk bir ses kulaklarında çınladı.

"Erkek olsaydın, şu anda seni düelloya davet ederdim."

"O zaman bir kadın olduğum için şükretmeliyim." Prenses Agnes alaycı bir şekilde mırıldanarak uzun bir iç çekti. Riftan'ı ikna etmek için dikkatlice konuşmaya devam etti. "Bana böyle saldırma, bir kez olsun, iyi düşün. Bir Nornui büyücüsü olduğunda, unvanını ve bölgeni savunabilecek. Ayrıca, yüksek rütbeli bir büyücü olmak Maximilian'a zarar vermezdi. Becerileri ile Nornui'den üç yıl içinde mezun olabilecek. O üç yıl için sabredersen her şey çözülür.''

Riftan sadece bakışlarıyla prensesi öldürebilecek gibiydi. Agnes'i kara gözleriyle tehlikeli bir şekilde izleyen Riftan, başını yavaşça Max'e çevirdi.

''…Sen de bu planı kabul ettin?''

Max kuru tükürüğünü yuttu ve yavaşça başını salladı. Riftan'dan uzaklaştı, ne diyeceğini bilemedi. Boğazına sıcak bir yumru oturmuş gibiydi. Sessizce ona bakan, ne yapacağını bilemeyen Riftan, neşesiz bir kahkaha attı.

"Bilmeden, bunun iyi bir plan olduğunu düşündüm, bu yüzden bir aptal gibi sessiz kaldım."

"Da-daha önce söylemediğim için özür dilerim. Ancak... ö-öylece her şeyini kaybetmene izin veremezdim..."

Max'in sözleri, Riftan'ın sert nefesinin sesiyle belirsizleşti. Riftan alnından tuttu ve sanki her kelimeyi çiğniyormuş gibi konuşmaya başladı.

"Bu yüzden... beni terk etmeye mi karar verdin?"

''Sa-sadece üç ya da dört yıllığına. Be-ben... ben çok çalışacağım! Hiçbir gün ne uyuyacağım… ne de dinleneceğim… Gerçekten çok ça-çalışacağım… En kısa zamanda döneceğim…''

"Yeter artık bu saçmalık!"

Max korkudan titredi ve Riftan'ın sesindeki ani yükselişle bir adım geri çekildi. Riftan'ın omuzları titredi ve ateşli öfkesini yatıştırmaya çalışıyormuş gibi dişlerini gıcırdattı. Yüzü alevlendi, öfkesiyle kızardı, sonra bir anda taş bir heykel gibi kaskatı kesildi ve Max onun kararlılığının duvarlardan daha zor olduğunu görebiliyordu. Riftan bakışlarını prensese çevirdi ve alçak bir sesle sözlerini tükürdü.

"Uyan artık o rüyalardan. Buna izin vermem söz konusu değil.''

Prenses onu ikna etmeye çalışıyormuş gibi ağzını kocaman açtı, sonra bir şey söylemenin faydasız olduğunu fark ederek bir adım geri çekildi. ''Er ya da geç Anatol'u tekrar ziyaret edeceğim. O zamana kadar iyi düşünün. Bundan başka bir yol olmadığını anlayacaksın.''

"Gelme." Riftan, Max'i yakalayıp kapıya doğru yürürken acımasızca söyledi. ''Anatol'un efendisi olduğum sürece senden hiçbir ziyarete izin vermeyeceğim. Yüzünü bir daha asla önüme gösterme."

"Ri-Riftan... o sözler...!"

Riftan, Max'in mahcup yalvarmasını duymamış gibi yaparak kapıdan çıktı. Max sürüklenirken arkasına baktı ve Agnes'in başını salladığını gördü, prenses de beklediğinden daha şaşkın bir tepki vermiş gibiydi. Max bu kadar kaba olduğu için Riftan'ı suçlamaya çalıştı ama onun sertleşmiş yüzünü görünce ağzını sıkıca kapattı. Riftan, dışarıda bekleyen şövalyelere emir verdi.

"Gitmeye hazırlanın. Bu kaleyi hemen terk ediyoruz.''

"Şu anda mı demek istiyorsun?" Elliot sırayla Max ve Riftan'ın yüzlerine baktı ve itiraz etmeden başını salladı. "Anlaşıldı. Arabayı hemen hazırlayacağım.''

Elliot koridorda koşarken, Riftan daha uzun adımlarla Max'i yeniden yönlendirdi. Uslin, Ruth ve diğer şövalyeler sessizce onları izlediler, sanki Riftan'ın sert atmosferini hissetmiş gibi çok temkinli bir tavır takındılar. Yaklaşık bir saat sonra buraya gelmek için bindiği araba onları kale kapısında bekliyordu. Max arabaya tırmandı ve saflardaki şövalyelere baktı. Kral Ruben'e bir an için veda bile etmeden gitmenin uygun olup olmayacağını merak etti ama ağzından tek kelime çıkarmaya cesaret edemedi. Riftan'ın uygun görgü kurallarını koruyamayacak kadar öfkeli olduğunu çok iyi biliyordu.

Max sessizce araba koltuğuna oturdu ve ona baktı. Onu keskin bakışlarla izleyen Riftan kapıyı çarparak kapattı. Kale gözden kaybolduğunda, ciğerlerini dolduran soğuk gerilim kaçtı. Max acıyla şakağını ovuştururken yorgun bir iç çekti. Riftan'ın gözleri her zamankinden daha koyuydu, Max her an şiddetli bir kavga çıkmasından endişe ediyordu. İnce bir buz tabakası üzerinde yürüyormuş gibi tehlikeli bir atmosferde yola çıkarlar. Şövalyeler sözlerini izlediler ve Riftan Max'i görmezden gelmeyi seçmiş gibi görünüyordu.

Birkaç kez konuşmayı deneyen Max, kısa sürede pes etti ve geçen manzaraya baktı. Hatta böyle bir arabada yaşamayı bile tercih edeceğini düşündü. Anatol bir aydan fazla seyahat mesafesinde olsa güzel olmaz mıydı? Sakinleşmesi ve hepsinden önemlisi Riftan'la yüzleşmesi gereken anı ertelemesi için zamana ihtiyacı vardı. Arabayı kısa bir süreliğine durdurduklarında Max, kocasının boş yüzüne dikkatle bakardı. Uzaktan bile, onun öfkeli olduğunu açıkça hissetti. Onun sinirlendiğini birçok kez görmüştü, ama ilk defa bu kadar tehlikeli bir şekilde öfkeli görünüyordu. Max kendi sefil kalbinden bunalmıştı. Yanından ayrılmak istememişti. Hüzün yaşları gözlerinde parıldadı, vagonun köşesine kendini bir battaniyeye sararak oturdu ve içini çekti.

Babasının davayı bırakmasının verdiği rahatlama, gelecek kaygısı, Riftan'ın tepkisinden korkma... Zihninde karmaşık duygular birbirine karışmıştı. Max çok bitkin bir haldeyken bile gerilimi bir an için bırakamadı. Sallanan vagonda oturdu, vücudunu bir taş gibi sertleştirdi. Bir buçuk günlük bu şekilde yolculuk sonucunda Anatol'a vardığında tamamen morarmıştı.

"İyi misiniz?"

Uslin endişeli bir şekilde sorarken Max'in arabadan inmesine yardım etti. Max bilinçsizce başını salladı. Talon'un dizginlerini ahır bekçisine teslim eden Riftan, yanına gitti ve Max'in kolunu Uslin'in elinden aldı.

"Gidip bagajı boşaltın, sonra dinlenin."

''Kalede kalan şövalyeler görüşmenin sonucunu soracaklar. Onlara ne diyeceğiz...?''

"Onlara hiçbir şeyin değişmediğini söyle."

Riftan keskin bir ses tonuyla konuştu, sonra büyük salona yöneldi. Hizmetçiler Lord'larını selamlamak için girişe akın etti ama Riftan onlara aldırmadı bile. Max derin bir nefes aldı, onun hızlı temposuna zar zor ayak uydurdu. Sonunda, sıcak ve rahat yatak odasına girince Riftan elini bıraktı, yatağın önüne yürüdü ve cübbesini ve ağır zırhını birer birer çıkarmaya başladı. Max tüm vücudunun sessizce işkence gördüğünü hissetti. Yakacak odunun sesi, pencereleri sallayan rüzgar ve zırhın hışırtısı kısa sürdü. Sonunda sabırsızlığını yenemeyen Max önce ağzını açtı.

"Kı-kızgın olduğunu biliyorum. Ancak… babamı geri adım attırmak için… başka bir yol yo-yoktu. Senin yargılanmana izin veremezdim."

Riftan'ın kınlı kılıcını belinden çekip tutucusuna yerleştiren elleri sertleşti. Yoğun bakışları Max'e gitti.

"Başka yol yoktu?"

Riftan yaklaştığında, Max gergin bir şekilde geri adım attı. Hızla onu yakaladı ve tehditkar bir şekilde ona doğru eğildi.

"Saçmalama. Benim halletmeme izin vermen gereken bir şeydi. Bunu benim halletmeme izin vermeliydin!"

"Whe-Whedon'dan ayrılmak... senin çözümün bu muydu?" Max dudağını ısırdı ve ona baktı. "Anatol'dan, Remdragon Şövalyeleri'nden ayrılmak... her şeyden - bunun gerçekten bir çözüm olduğunu mu düşündün?"

Riftan'ın yanak kasları gerildi ve sertleşti. Hafif bir küfür savurdu ve onu omzundan tuttu. "Zaten karar verildi. Şövalyelere zaten söylemiştim. Bir lordken edindiğim tüm varlıkları işletme fonu olarak hizmet etmek için burada bırakırdım, ancak paralı asker olarak çalışırken edindiğim kişisel malları saklayabilirdim. Senin endişeleneceğin bir şey olmazdı. Livadon, Osyria, Balto, Drystan… Beni işe almak isteyen çok sayıda krallık var. Sadece bir arazi teklifini kabul etmek ve baştan başlamak zorunda kalırdım. ''

Max ona inanamayarak baktı. ''Na-nasıl… böyle sorumsuz sözler söyleyebilirsin? Se-sen buranın efendisisin… ve Remdragon Şövalyeleri'nin komutanısın. Ca-Calypse Kalesi halkı... ve buradaki vatandaşlar, hepsi sana saygı duyuyor. Şövalyeler bile senin peşinden hayatlarını ri-riske atıyor! Hepsini bir kenara atacağını mı söylüyorsun?''

Riftan'ın gözleri hafifçe titredi, sonra yumruklarını sımsıkı sıktı ve çabucak karşı çıktı. ''Hebaron ya da Uslin, Anatol'u bensiz yönetirdi. Pek çok mükemmel şövalye var, bu yüzden Remdragon Şövalyeleri herhangi bir sorun olmadan olduğu gibi devam edecektir.''

"Onlar... gitmeni istemiyorlar, Riftan. Ve senin de istemediğini he-hepimiz biliyoruz. Bunu in-inkar etmeye çalışma bile!" Max döndü ve sanki ondan kurtulmak istercesine geri çekildi. Riftan'ın köşeye sıkışmış ifadesini görünce, kalbi kırılıyormuş gibi hissetti. ''Ri-Riftan'ın bu topraklara ne kadar değer verdiğini biliyorum. Uzun zamandır... Anatol'u yeniden inşa etmek için çalışıyorsun! Şimdi nihayet çalışmanın meyvesini gördüğün vakit… her şeyi geride mi bırakacaksın? Ya-yani… benim yüzümden… son on yılda elde ettiğin her şeyden vazgeçeceğini mi söylüyorsun?''

Max kollarını bıkkınlıkla açtı. Özenle yenilediği Calypse Kalesi ve onu çevreleyen sağlam duvarlar, göz kamaştırıcı bir canlanma elde etmek üzere olan bir şehir… Tüm bunlara sırtını dönmeye nasıl karar verebilir? Max çaresiz bir çığlık attı.

"Se-sen aklını mı kaçırdın? De-delirdin mi sen!"

"Evet!" Öne doğru bir adım attı ve Max'i bir nöbetle yakaladı ve onu görmeye zorladı. "Sen yanımda olduğun sürece her şey yolunda gidecek. Tekrar tekrar duvarlar öreceğim ve servetler toplayacağım. Eğer bana bunu bin kez yapmamı söylersen, yaparım!''

Max boğazından çıkmak üzere olan çığlığa direnmek için dişlerini sıktı. Onun kör takıntısını anlayamıyordu. Bu adam neden ona bu kadar sıkı bağlanmıştı? Max onun çaresiz yüzünü titreyen gözlerle izledi. Max de ondan ayrılmak istemiyordu, bir süre bile ayrılmak istemiyordu ama kalbinin bir köşesinde bunun yanlış olduğunu biliyordu. Her şeyi görmezden gelmek ve dünyadan uzaklaşmak imkansızdı. Max'ten başka değer vereceği çok şey vardı.

Max sanki boğazına takılan bir kemiği çıkarmaya çalışıyormuş gibi güçlükle konuştu. ''Ben.. Ben.. Ben Nornui'ye gitmek istiyorum''

Riftan sanki az önce söylediklerine inanamıyormuş gibi şaşkın bir bakışla ona baktı. Max son bir umutsuz çabayla kalan gücünü topladı ve konuşmaya devam etti. ''Bir büyücü olursam… her şey çözülecek. Anatol'u kaybetmek zorunda kalmayacaksın… Re-Remdragon Şövalyeleri'nden ayrılmana gerek kalmayacak. Lütfen… üç yıl bekle. Ne pahasına olursa olsun, kesinlikle geri döneceğim…''

"Ha…"

Max, Riftan'ın dudaklarından çıkan boş kahkahayla konuşmayı bıraktı. Riftan çaresizce yere bakarak açık açık mırıldandı.

"Bana tekrar beklememi mi söylüyorsun?"

Riftan'ın yüzünü kapatan parmaklarının hafifçe titrediği açıkça görülüyordu. Max ona kırık bir kalple baktı. Ancak Riftan tekrar yukarı baktığında yaralı yüzü kolayca kayboldu. Ağzını sanki maske takmış gibi ifadesiz bir yüzle açtı.

"Üç yıl senin için pek bir şey ifade etmeyebilir, ama seninle olabilmek için ben zaten üç yılı geride bıraktım. O günlerin ne kadar sefil ve yalnız olduğunu yalnızca Tanrı bilir.'' Riftan'ın dudaklarında anlaşılmaz bir gülümseme oyalandı. "Nasıl bir his olduğunu bilmiyorsun ki. Bir gün bir yıl gibi, bir yıl sonsuzluk gibi geliyor. Birini özlediğin zaman her dakikayı saymanın nasıl bir şey olduğu hakkında hiçbir fikrin yok... bilmiyorsun ve bu yüzden bana üç yıl beklememi söylemeye cesaret edebiliyorsun."

Ç/N: Gidip bir tur daha Riftan's pov okuyup ağlayacağım ben :(( 

Önceki Bölüm                           Sonraki Bölüm 

13 yorum:

  1. Of ya zaten moralim sıfır :'(((

    YanıtlaSil
  2. Duygusuz diyebilirsiniz bana. Ama Riftanin maziyi korumak için bazı yaptıklarını tasvip etmiyorum. Ayrı kalacak olmaları çok üzücü olsa da bağımsızlığını kazanan büyücü olarak geri dönerse bence daha sağlıklı bir ilişki olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 yıl bu ya 3 hafta değil 3 ay değil 3 yıl hiç görmeden yaşamak çok zor, hem de ailem dediğin kişiyi

      Sil
  3. Ya bu kız riftandan ayrı kalamam deyip rahibe kılığına girdi. Şimdi de prenses agnesın aklıyla riftandan 3 yıl ayrı kalacak. O kadar hastalıklı ve ne yapacağını bilmez biri ki ben artık kesin kes riftanın tarafındayım. Yeni tanıştığı idcilia ve kocasına her an atlayacak agnes, a bile güveniyo. Riftana güvenmiyor. Kadın olarak söylüyorum kocam bana bunu yapsa boşanırım

    YanıtlaSil
  4. Yaaa bir erkek icin deymez yapma Allah askina gitsin en azindan kendine guveni olan bir kadin olarak doner. Rif gercekten seviyors bekler Max onu nasil beklediyse o da beklesin

    YanıtlaSil
  5. Riftan şuan çok üzülüyor ve bunu göstermenin başka yolunu bilmediği için bu baskıyı kullanıyor... Ah Riftan ah

    YanıtlaSil
  6. Riftan'a kitap boyunca çok kızdım tavırları yüzünden ama Maxi de çok suçlu. Her zaman Riftan'nın yapma dediği her şeyi yapıp başına bela oldu şimdi karşısındaki adam onun için her şeyi feda etmeye hazır açıkça aşkından delirmiş ama bu kadar kayıtsızca başkalarının aklına gitmesi... cidden üzüyor beni yalnızca Riftan'a güvenmesi lazım daha ne yapmalı bu adam

    YanıtlaSil
  7. Maxi'nin büyücü olarak geri dönmesi Anatol için de çok iyi bir avantaj olurdu ama Riftan açısından düşünmemesi ekranın bu tarafından benim bile kalbimi kırıyor. Birbirleri için her şeyi yaparlar, yapmalılar da ama verdiği her kritik kararı Riftan'dan ya habersiz alıyor ya da kabul edene kadar tartışıyorlar. Düzgün iletişim kurdukları bölümlere gelmek dileğiyle artık yeter be

    YanıtlaSil
  8. Ya iliskileri o kadar toxic ki anlatamam. Bir tarafta maxi'ye bagimli olmus bir riftan diger tarafta ozguvensiz ve riftani bir ihtiyac olarak goren maxi

    YanıtlaSil
  9. Maalesef ki tek çare bu .. prenses agnese hepimiz kızsakta kriz yönetimini iyi becerdi ve en az zararla sadece bu şekilde atlatılabilirdi.. üzülmekten başka çare yok. Çok zengin, çok nüfuslu insanların bile dertleri olurmuş demkki . Büyük başın derdi gerçekten büyük oluyormuş

    YanıtlaSil
  10. "Sen sensizliği nereden bileceksin? Sen hiç sensiz kalmadın ki." Ah riftan ah... Seni de anlamıyorum sanma, Max'e nasıl aşık olduğunu biliyorum ama ona son olaylardan sonra iyice saplantılı oldun. Hâlâ ne kadar ölçekli olmaya özen göstersen bile bu, yine de senin sağlıksızca davrandığın gerçeğini değiştirmiyor. Evet, Maxi'nin de hatalı yanları var ve önce bunu seninle konuşmadan aniden böyle bir şeye başvurduklarında şok oldun ama mecbur olduklarını ve Maxi için de acil ani bir karar olduğunu anlaman lazım. Dediği gibi, her şeyi baştan yapmaya gücün olsa bile asla Anatol gibi olmayacak. Bu zaten kolay da olmayacak. Üstelik o zaman gelene kadar çok daha çile çekmeniz olası ve düdük'ü alt etmek için başka yol yoktu. Ayrıca, uzak kalmak zor olsa da böyle bir durumdan daha kötü değil. Riftan bunu terk etmek olarak algılamamalı ve bir büyücü olmak için gidişini, diğer tüm olasılar içinde en avantajlı ve şanslısı olduğunu anlamalı... 2. sezona yaklaştik.

    YanıtlaSil
  11. Of Riftan kıyamam be :( aşırı merak ediyorum riftan pov’u az kaldı hemen onu okuyacağım ya Riftan benim için güzel seven adam ya ama max’e de hak veriyorum

    YanıtlaSil